Direktlänk till inlägg 21 augusti 2015

Roadtripp

Av Jenny - 21 augusti 2015 06:45

En ledig dag och en inbjudan till att blixt besöka Sveriges närmaste Stad.

Ngt jag inte kunde tacka nej till =)


Så igår blev det en snabb visit till hemstaden Enköping =)

Det var en blix visit men vi han ändå svänga in i staden och döm av min förvåning när China Town på Fjärdhundra vägen låg kvar,även lilla Interflora stod kvar, det är ju inte nyligen jag var på besök eller bodde i denna stad så jag vart så otroligt glad när jag såg att de " överlevt" utväxten som blivit.


Så nu planeras det en familje middag i Enköping =)


Självklart så vart man ju sugen på denna sortens mat och det blev till att besöka den "ny" öppnade kedjan ChopChop, ja då kan man ju undra varför vi inte besökte China Town?!? Jo det är så att ChopChop har en " Drive Thrue" så det gör att man kan äta i bilen..

Och även sitta inne..

Det känns ju en aningen nyttigare än McD & Max, jag tycker iaf att det är godare. Och de portioner man fick gjorde att man lätt kan dela den på 2 om man vill.

Det fanns olika menyval och storlekar på menyn, Lilla, medium & stora.

Jag tog en liten och det var så att inte äns jag orkade äta upp allt.

Känns lite olustigt att skriva men så var det, och det var inte dyrt heller...

                                                  
                 

Den finns ännu inte här "uppe" men jag hoppas att planer finns, vi har ju de ska " Matvagnarna" men där måste du ta med och även " kliva ur bilen" det tar tid, vilket det här inte gjorde så är du i ngn av trakterna där denna kedja finns så ta dig tiden att besöka för det var god mat, flera olika meyer och storlekar att välja på =)


Chopchop finns i : Arninge Centrum, Enköping, Eskilstuna, Haninge Port73, Uppsala, Västerås.

( Lite av ett reklam inslag blev det visst *s* )


Men jag måste nog säga att ett litet sug att flytta tbax vart det nog , fast det inte kommer att bli så, iaf inte föränns det att barnen flyttat hemifrån.

Men som sagt det kommer nog att bli fler tripper nu än innan till Sveriges närmaste Stad  =)





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 25 mars 2023 17:39

              Under detta mäktiga tifo stod vi när MFF möte Hammarby i Cup finalen 2022 på Tele 2 Arena. Det blev varmt kan bara tilläggas.       Mäktigt Skåne tifo!           ...

Av Jenny - 23 januari 2023 19:18

Innebar för min del utökade arbetsuppgifter. Jag som inte flugit allt för många gånger i mitt liv fick en hel del resande under bältet i slutet av 2022.   Kiruna*3 Lycksele*2 Kalix*1   Jag har stötat och varit med och byggt upp 2 nya bu...

Av Jenny - 12 januari 2023 19:00

I måndags kom de glada nyheterna -Dottern blir uppflyttad till Dam Juniorerna (F19) , tjejen som går all in när det kommer till att spela och att titta på sporten, hon som aldrig säger nej till en xtra träning eller en xtra match, hon som alltid stä...

Av Jenny - 27 februari 2022 17:33

beslut är oftast just det, tuffa! Men så också de som är rätt just där och då. Jag har nu i några år velat fram och tillbaks om huruvida vi ska skaffa en hund till eller om jag ska låta hunderiet rinna ut i sanden.   Jag älskar att ha hund och ...

Av Jenny - 25 februari 2022 17:15

Ja det är vad dottern fyller idag... Jag menar 15 år.... Satan vad tiden går fort! Men jag älskar verkligen att se båda mina barn växa och utvecklas, se dem ta steg för steg i sin utveckling och sin självinsikt.   Grattis älskade unge!     ...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards