Alla inlägg den 22 september 2016

Av Jenny - 22 september 2016 07:54

Tar det ungefär för oss att "döma" en annan person.

Vi går på det yttre, sedan att det oftast är fel så gör vi det iaf.


Jag har med åren lärt mig att inte döma andra efter just det yttre, inte heller på efter vad andra talar om för mig utan jag vill skaffa mig en egen uppfattning, för hur man än vrider på det så är en egen uppfattning den bästa!


För hur många gånger har man inte hört ngn säga att den personen har gjort si eller så osv, men man har själv inte en aning och har gått på den tråden som andra har sagt ist för att skaffa sig en egen uppfattning.

Jag har slutat upp med at lyssna på vad andra säger, för bara för att du säger att du inte tycker om en person pga dina tankar innebär ju inte att jag gör det, eller är det så att jag måste tycka som du?

Näe jag tycker ändå att man ska skaffa sig en egen uppfattning innan man dömer, för det finns ju alltid två sidor av ett mynt.


                                                  
      


Visst kan jag ibland undra hur man tänker många gånger när man hör vad ngn annan säger, och visst ibland så kan historier stämma, men jag vill ändå höra båda sidorna.


För hur många gånger, med handen på hjärtat har inte du gått på just den linjen av vad du hört utan att känna den andre personen? Det har vi alla gjort, både en eller flera gånger, för jag tror att det även handlar lite om lojalitet och ibland handlar det lite om att man inte vill eller vågar säga emot historien, hur osannolikt det än låter.

För visst kan det väl vara så att man tummar lite på sanningen ibland för att kanske få det att låta större än vad det verkligen är?


Men varför gör vi det?

Dömer personer innan vi känner dem?

Är det i våran natur som människa eller vad är det som gör att vi ibland inte tänker lite längre fram?


För hur många gånger har man haft fel i sin bedömning, om man går in med ett öppet sinne?

Ja en hel del skulle jag nog sticka ut hakan och skriva.


Så tänk på det, 3 sekunder, ynka 3 sekunder för att en annan person ska tro ngt om dig som person, bara genom att titta på dig =)

Så dagen tipps till dig ifrån mig

-Döm inte ut ngn på det du hör utan skaffa dig en egen uppfattning, för tänk hur många underbara människor du kan missa där ute =)


Kram på er


                                                  
           

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< September 2016 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards