Direktlänk till inlägg 29 mars 2020

Fortsätter

Av Jenny - 29 mars 2020 11:21

på det här med renlighet...


Jag är ju som jag skrev i det förra blogginlägget, en av de personer som duschar varje dag.

Det kanske inte är det bästa för huden, men det är känslan att vara ren, att inte lukta illa, att inte vara flottig i håret.

Ja ni förstår vad jag menar.

Därav duschar jag varje dag, jag har även lärt mina barn detta. Då tonåringar har en förmåga att svettas och lukta. Och jag vill inte att mina barn ska lukta illa som de sedan kanske blir retad för, för är det något vi har lärt oss är att barn kan vara riktigt elaka mot varandra om någon är annorlunda.


Men jag gillar inte lukten av svett, då menar jag inte svett efter ett pass på gymmet eller efter ett pass i löpar spåret( inte för att det luktar gott, men den är lättare).

För det är "ny" svett doft, en som man förhoppningsvis tar bort genom att duscha direkt efter.


Utan jag menar den svett doften som är ingrodd, den som har suttit ett tag på en person, det som sitter i kläderna eftersom att kläderna är i kontakt med kroppen och de partiklar som är där.


Och när jag duschar så använder jag schampo till håret och duschtvål till kroppen, jag har testat Yes för att ta bort fett, men det hjälper inte( och det var ett skämt om det nu är så att ngn inte förstod det)

För att bara duscha utan att tvätta sig med ngn form av tvål, det gör inte att svett lukten försvinner!!


 


Jag har funderat på många gånger varför man inte tvättar sig eller tvättar håret, varför man inte tror sig lukta eller ser sig vara flottig i håret.

För jag tänker att alla vill väl vara renlig på ett eller annat sätt.

Visst det finns de som inte kan tvätta sig, de har inte tillgång till ett tak över huvudet eller rinnande vatten.

utan jag tänker på just de personer som har det.

De som har ett tak över huvudet , de som har rinnande vatten och de som har tillgång till handdukar och schampo och duschtvål.

Varför duschar de inte?

Varför väljer man att lukta?

Varför väljer man att inte vara ren?


Ja om någon har lust att dela sina tankar eller sig veta varför så dela gärna med er.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 25 mars 2023 17:39

              Under detta mäktiga tifo stod vi när MFF möte Hammarby i Cup finalen 2022 på Tele 2 Arena. Det blev varmt kan bara tilläggas.       Mäktigt Skåne tifo!           ...

Av Jenny - 23 januari 2023 19:18

Innebar för min del utökade arbetsuppgifter. Jag som inte flugit allt för många gånger i mitt liv fick en hel del resande under bältet i slutet av 2022.   Kiruna*3 Lycksele*2 Kalix*1   Jag har stötat och varit med och byggt upp 2 nya bu...

Av Jenny - 12 januari 2023 19:00

I måndags kom de glada nyheterna -Dottern blir uppflyttad till Dam Juniorerna (F19) , tjejen som går all in när det kommer till att spela och att titta på sporten, hon som aldrig säger nej till en xtra träning eller en xtra match, hon som alltid stä...

Av Jenny - 27 februari 2022 17:33

beslut är oftast just det, tuffa! Men så också de som är rätt just där och då. Jag har nu i några år velat fram och tillbaks om huruvida vi ska skaffa en hund till eller om jag ska låta hunderiet rinna ut i sanden.   Jag älskar att ha hund och ...

Av Jenny - 25 februari 2022 17:15

Ja det är vad dottern fyller idag... Jag menar 15 år.... Satan vad tiden går fort! Men jag älskar verkligen att se båda mina barn växa och utvecklas, se dem ta steg för steg i sin utveckling och sin självinsikt.   Grattis älskade unge!     ...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards