Direktlänk till inlägg 9 januari 2016

Oteknisk

Av Jenny - 9 januari 2016 07:45

Ja det måste jag erkänna att jag är...

Men ibland så kan jag verkligen inte göra annat än att skratta åt mig själv.


Skulle tex smsa en "handle " lista åt maken här om dagen då han skulle handla lite på fyllnads saker, mjölk, bröd , toapapper mm ja ni vet lite smått å gott...


Han ringer och undrar vart listan blev av och jag muttarar över min lur då den har " skickat" meddelande som dröjt och kommit fram timmar senare.

Jag kunde ju inte vid det här tillfäller skylla på makens lur då han har fått en ny...


 


Jag muttar över det icka framkomna meddelande och säger att jag handlar själv på vägen hem efter jobbet då jag var på väg ut genom dörren & inte orkade skriva ett nytt..


När jag senare skulle skicka ett nytt meddelande fast då till en annan, så inser jag att jag har glömt att trycka på skicka *asg*

Ja man kan säga att det blev ett litet " teknikens under moment" där.

Muttrade lite över mitt eget ljushuvud och erkände senare för maken hur det var då han stod och kliade sig i huvudet över att han inte har fått " handle listan" och det var timmar sedan jag skickade den...


Lika så det här med datorer, jag har verkligen tummen mitt i handen när det kommer till datorn.. Oftast så får jag be min man om hjälp.

Jag har nu lärt mig att använda klipp och klister med hjälp av tangentbordet ist för att högerklicka tex, ja jag är ju bara 38 *asg*

Så ordspråket man lär så länge man lever stämmer väldigt bra =)


Men när det kommer till redigering av bilder, göra kollage eller annat som har med bilder att göra så måste jag be min syster om hjälp, jag får bara inte till det, kan ju även vara så att jag tar den enklare vägen för att slippa bli osams med datorn men det behöver vi väl inte lägga någon vidare tyngd på *s*


Jag fick för ngn år sedan lära mig att " dumpa"- göra en screen save, ngt jag inte hade en aning om hur man gjorde.

Datorn är ju ett underbart redskap bara man vet hur man ska använda det!

Och vi kan väl säga så här, jag vet det då inte!!


 







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 25 mars 2023 17:39

              Under detta mäktiga tifo stod vi när MFF möte Hammarby i Cup finalen 2022 på Tele 2 Arena. Det blev varmt kan bara tilläggas.       Mäktigt Skåne tifo!           ...

Av Jenny - 23 januari 2023 19:18

Innebar för min del utökade arbetsuppgifter. Jag som inte flugit allt för många gånger i mitt liv fick en hel del resande under bältet i slutet av 2022.   Kiruna*3 Lycksele*2 Kalix*1   Jag har stötat och varit med och byggt upp 2 nya bu...

Av Jenny - 12 januari 2023 19:00

I måndags kom de glada nyheterna -Dottern blir uppflyttad till Dam Juniorerna (F19) , tjejen som går all in när det kommer till att spela och att titta på sporten, hon som aldrig säger nej till en xtra träning eller en xtra match, hon som alltid stä...

Av Jenny - 27 februari 2022 17:33

beslut är oftast just det, tuffa! Men så också de som är rätt just där och då. Jag har nu i några år velat fram och tillbaks om huruvida vi ska skaffa en hund till eller om jag ska låta hunderiet rinna ut i sanden.   Jag älskar att ha hund och ...

Av Jenny - 25 februari 2022 17:15

Ja det är vad dottern fyller idag... Jag menar 15 år.... Satan vad tiden går fort! Men jag älskar verkligen att se båda mina barn växa och utvecklas, se dem ta steg för steg i sin utveckling och sin självinsikt.   Grattis älskade unge!     ...

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards