Alla inlägg den 9 januari 2016

Av Jenny - 9 januari 2016 19:05

Ja denna dag har gått i bandyns tecken, först så hade lilla Lärkan bandy träning, sedan så spelade damerna emot gästande Hammarby vilket slutade med en vinst 6-2  =)


Sedan så var det ju dags för herrlaget och det mötte Kungälv.

Jag måste säga att jag är ngt kritiskt mot dagens form, även om de vann så var det inte ngn självklarhet som man kan tyckas att det kanske skulle ha varit.


Visst, det är enkelt att sitta på läktaren och " agera" domare eller att kommentera.'

Men dagens Saik var ett otaggat och på ngt vis slött lag.

De känns som om de andra lagen antingen blivit vassare och genomskådat spel tekniken som vi fick höra var pågående  i Saik, av tränaren vid Supporter middagen.

De ska sattsa på att hålla i bollen mkt och sple emellan, få motståndar laget att " jaga" bollen, och med det syftet så ska vi trötta ut dem. Men i dagens möte så blev det inte riktigt så, utan Kungälv avvaktade när Saik hade bollen och svarade mer aggressivt och spelad högt upp och starkt!

Vilket också resulterade i att de gjorde mål.

De enda som såg ut att bli trött var killarna i Saik.

Kan det vara så att det behövs mer " framåt" ,mer spel på mål än att bara åka runt med bollen??!!

För frågan man kan ställa är ju vilka som egentligen blir trötta...



Vi tappar när det gäller att jobba upp och följa med, man blir på ngt vis hängande vid mitt linjen eller på egen planhalva vilket gör att det är en spelare får ta sig själv hela vägen fram och det blir tufft när det tightas till framför motståndarens mål.

Så även om det som sagt blev en vinst 6-5 så kändes det tungt och Kungälv var för mig idag det bättre spelande laget.

På fredag så möter vi Hammarby och då gäller det att se till att ha fart på fötterna och att det ngt låga gnistan höjs!!

Annars så kommer det att bli tufft!


Men det blev iaf några poäng till och det gör att det blir mindre marginaler i tabellen mellan de tre första, Västerås (30), Villa-Lidköping ( 29) & Saik (28).

Kan även meddela att tabell ledande Västerås fick se sig slagen av Bollnäs i sin match.

                                                  
           


Idag spelades det ju i " Bissen" Brainwalk tröjor ( svart & oranga) i stöd till forskning i just hjärnan, dessa tröjor ligger nu ute på Tradera och en del av vinsten går direkt till forskningen.

Och självfallet så lämnades det ett bidrag inne på arenan till just detta!!







Av Jenny - 9 januari 2016 07:45

Ja det måste jag erkänna att jag är...

Men ibland så kan jag verkligen inte göra annat än att skratta åt mig själv.


Skulle tex smsa en "handle " lista åt maken här om dagen då han skulle handla lite på fyllnads saker, mjölk, bröd , toapapper mm ja ni vet lite smått å gott...


Han ringer och undrar vart listan blev av och jag muttarar över min lur då den har " skickat" meddelande som dröjt och kommit fram timmar senare.

Jag kunde ju inte vid det här tillfäller skylla på makens lur då han har fått en ny...


 


Jag muttar över det icka framkomna meddelande och säger att jag handlar själv på vägen hem efter jobbet då jag var på väg ut genom dörren & inte orkade skriva ett nytt..


När jag senare skulle skicka ett nytt meddelande fast då till en annan, så inser jag att jag har glömt att trycka på skicka *asg*

Ja man kan säga att det blev ett litet " teknikens under moment" där.

Muttrade lite över mitt eget ljushuvud och erkände senare för maken hur det var då han stod och kliade sig i huvudet över att han inte har fått " handle listan" och det var timmar sedan jag skickade den...


Lika så det här med datorer, jag har verkligen tummen mitt i handen när det kommer till datorn.. Oftast så får jag be min man om hjälp.

Jag har nu lärt mig att använda klipp och klister med hjälp av tangentbordet ist för att högerklicka tex, ja jag är ju bara 38 *asg*

Så ordspråket man lär så länge man lever stämmer väldigt bra =)


Men när det kommer till redigering av bilder, göra kollage eller annat som har med bilder att göra så måste jag be min syster om hjälp, jag får bara inte till det, kan ju även vara så att jag tar den enklare vägen för att slippa bli osams med datorn men det behöver vi väl inte lägga någon vidare tyngd på *s*


Jag fick för ngn år sedan lära mig att " dumpa"- göra en screen save, ngt jag inte hade en aning om hur man gjorde.

Datorn är ju ett underbart redskap bara man vet hur man ska använda det!

Och vi kan väl säga så här, jag vet det då inte!!


 







Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7
8
9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards