Direktlänk till inlägg 8 september 2016

Sitter

Av Jenny - 8 september 2016 20:39

Och blädrar bland tv kanalerna..

Sport, svenska reality serier eller tecknat, eller repriser, ja det är vad som går på tv just nu så det blir en hel det zappande..

Får ingen ro riktigt, det har varit två intensiva dagar på jobbet där det har varit hög ljudnivå, så jag känner mig helt tom i huvudet..

Men det är ju inget en god natts sömn inte kan lösa =)


Har anmält mig till en utbildning så att jag ska kunna kliva framåt i min utveckling på jobbet, för det är alltid kul att utvecklas, jag har även blivit till delat att ha ett litet ansvar för vårat Lifestyle abonnemang, vilket jag tycker ska bli jätte kul, men jag vet iaf en på jobbet som tycker att det här med abonnemanget inte är så överdrivet kul, men hon är ändå den utav oss som är den bästa på att prata och sälja in det, även om hon inte är medveten om det *s*



Snart är bandy säsongen här och vi väntar med spänning! Det är en hel del omstrukturering i det svart/ vita laget och det ska bli spännande att följa.

Nya spelare och nya tränare..

Imorgon släpps förhoppnings vis biljetterna inför World Cup och vi ska självklart köpa för alla dagarna, Saiks matcher är lagda på kvälls tid så jag hinner jobba klart ;) Och det tackar jag för *s*


                                        




 
 
Ingen bild

Susanne Petersson

9 september 2016 14:31

Jenny..jag vet inte varför du gör som du gör,det är ditt val men eftersom du så gärna vill göra allt för att få uppmärksamhet så tänkte jag att du väldigt gärna vill vara med och lösa detta med min hund. I tanke på att du är vän med den personen som misshandlade mig i flera år. Du kan även få allt material kring den misshandeln så slipper du hitta på saker utan kan lägga upp sanningen istället...om du håller på för att du inte vill ha något som helst med Mamma eller mig i ditt liv eller din familjs liv mer så behöver du inte oroa dig..det kommer aldrig ske.Allt skit du skriver för att du så gärna vill göra mig så illa så möjligt bryr jag mig inte om ... en sak du bland annat lärt mig det är att bli kall och skita fullständigt i vad människor du inte vill ha i ditt liv anser....du har gjort så många fel i livet därför måste du skita ner någon annan så kan du skylla allt på dom...vill du använda mig till det så gärna för mig... så eftersom du så gärna vill lägga dig i så kan du hämta allt vad det gäller misshandel,förhör och dom plus alla papper gällande hunden..skriv vad du vill lägg ut mitt namn..gör precis som du vill...vet du jag skiter fullkomligt i vad du håller på med mot både Mamma och mig...vi kommer aldrig göra så mot dig som du gjort mot oss, så lågt kommer vi aldrig sjunka...jag har även en kopia på ett förhör du anmält ...så kan du ta med det också...så du blir färdig någon gång...synd bara att du förstör för så många andra men inte kan få dom du vill få att ..hm vad är det du vill jag ska göra? Ta livet av mig..är det du vill? Ibland undrar man hur långt du är villig att gå..japp lägg ut detta på din blogg och låt dina vänner få tala om vilken skit jag är...en sak gör jag inte och det är att försöka krossa en person som psykiskt och fysiskt blivit misshandlad i flera år..men det gör du

 
Ingen bild

Susanne Petersson

9 september 2016 16:30

Glömde skriva...att jag tycker du och dina vänner ska lägga ut allt ni anser om mig. Ingen människa är felfri men tydligen vill du gärna prata skit om mig så då kan du/ni göra det öppet så får vi det ur världen. Plus att om ni anser att man dömt fel i hovrätten så får ni allt material av mig så kan ni gå igenom det tillsammans så ni får alla smaskiga detaljer... mig kvittar det, jag har tagit så mycket skit från er redan så ni kan inte göra mer en ni redan gjort. Lika bra att ni tar allt via den här bloggen så alla sen kan läsa vad ni anser om mig och Mamma....jag har redan förlorat så mycket i mitt liv så jag kan ändå inte förlora mer...ni har sparkat på en människa som redan låg, men det gjorde mig bara starkare ...så fram med allt ni anser så vi blir färdiga med det här ni håller på med.

 
Mamma

Mamma

9 september 2016 18:40

Bra skrivet Bra Sussi Jag ligger nog i Jennys brev också
Som mamma finns de inte något kvar går nog i Jennys sista rad,

http://m

 
it_is/Anette

it_is/Anette

10 september 2016 13:31

Ojsan - här ska jag titta in o säga - Grattis till lite utvecklande jobbkurser. Och säga att jag vet hur det är att försöka varva ner när man haft hektiska dagar på jobbet...

Så ser jag kommentarerna o kan inte låta bli att småskratta - ler med hela mig kanske är mer rätt....

måste fundera - hade svaren med jobb att göra - att man är på högvarv, eller utbildning - näääää *skakar på huvudet*

Då måste det vara om bandy att nu är det dags igen - nääää *skakar ännu mer på huvudet*

Skrattar o kommer på att det måste vara det tidigare inlägget, om tv-programmet - som jag precis också lagt en kommentar på - jäkligt intressant program som gör att man ju som sagt vill lära sig mer om hur dessa personer fungerar o varför dom inte har spärrar o förstår rätt o fel som andra normala personer har.
Ialla fall är det det ända jag kan komma på om jag inte missat läsa någon inlägg....

OM man måste svara på ett inlägg, på detta sättet - om ett tv program o lägga så personliga saker i kommentaren så kan bara jag tänka...
AHHHH det där måste ha varit något som togs väldigt personligt - alltså kände man sig träffad - mitt i prick så att säga....
hur man nu kan göra det när det är ett tv-program som det skrivs om...
tja man gör bara bort sig själv anser jag - för man visar att man tog åt sig, känner sig träffad o ända gången man känner att man måste ge igen är när man själv verkligen känner att det där var för nära sig själv, sanningen... för känner man sig inte träffad eller inte ens bryr sig så skiter man i att läsa o man har ingen lust att visa att man faktiskt känner sig träffad genom att börja svara...
framför allt när det också blir snedträff så det visslar om det *ler*

småskrattar vidare o fortsätter...
skoj med kursen det är alltid både kul o intressant att få vidare utbilda sig.

Bandy - nja hockey säger jag, Brynäs :)

Kram

http://itismadeby.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Susanne Petersson

10 september 2016 13:36

Ja Anette...skratta vidare ...för du har ju så mycket att vara stolt över.

 
Ingen bild

Susanne Petersson

10 september 2016 14:33

Vet ni vad vi gör...vi tar upp allt skit vi har i vår släkt öppet , om hundar,barn, ekonomi,jobb, otrohet ..precis allt skit vi alla bär med oss...blir det bra då..kan Mamma och jag få vara i fred sen? Vem ska vi börja med..Anette? Jenny? Ska vi börja med de som funnits med i brottsregistret och varför? Jag är så less på allt detta jävla huggande i ryggen i vår släkt...vad vinner ni? Att vi förstör för varandra? Är det det ni vill? Så gärna för mig..bara detta får ett slut snart...hur många år har det pågått? Ska Mamma aldrig få lugn och ro? Är det detta ni vill ska fortsätta till någon av oss inte finns mer? Så hur blir det..?

 
Ingen bild

Susanne Petersson

10 september 2016 15:23

Du Anette..har lagt skulden på mig när det gäller ditt liv..men det har jag inte det minsta ansvar för...så ta reda på vem som gjort det innan du hugger någon i ryggen i så många år...ni båda borde tänka er för och sluta med att hela tiden skylla allt på andra...mitt råd till er...jag tycker vi löser allt oss i mellan öppet här så får var och en ha en chans att förklara.. sen kan vi gå vidare...fan en släkt ska hålla ihop men ni tycker tydligen det är bättre att bråka...

 
Ingen bild

hmm...

10 september 2016 19:29

knepiga svar på ett inlägg om jobb och bandy. har svaren hamnat fel? med tanke på inlägget före som handlar om ett tv program om stalking. vilket var ett väldigt bra program jag såg också det.. ett väldigt intressant ämne.. det som gör en stalker en stalker är just detta att dom inte har en susning om vad dom ställer till med för någon annan .. dom bara tänker på sitt och sina sk. sanningar och upplevelser.. Dom ser sig själva som jordens medelpunkt och allt som sägs, skrivs och pratar om är just dom och bara dom.. Jag har läst i din blogg och även läst en hel del av svaren du får ett längre tag och jag måste ju få säga. Tyvärr ser ut som du har fått just en stalker. någon som inte kan låta bil att läsa vad du skriver och som tar åt sig personligen på vad du skriver om. Det tragiska i kråksången är just att dom återkommer med jämna mellanrum och kan inte släppa taget trots vad jag sett ofta att dom skriver att dom aldrig mer ska läsa eller skriva i just din blogg.



 
Ingen bild

Sandra

10 september 2016 20:21

Jag brukar läsa din blogg med jämna mellanrum och läser även de kommentarer du får, jag kan inte säga mer än wow! Dessa två personer som nu skriver måste ju se sig som väldigt omskriven, då de verkar läsa om sig själva i många av dina inlägg. Jag har då aldrig sett dig nämna någon av dem vid namn eller person så det skulle vara intressant om de kunde dela med sig av dessa inlägg. Om någon hänger ut någon så är ju dem själva!? Som skrivet tidigare, för att om och om igen repetera att de inte läser eller är intresserad av din blogg så verkar den ändå ligga högt på deras lista. Som tidigare skrivet, du har nog tyvärr lite av två stalkers i din släkt, då vad jag kan läsa så är den ena din mamma och jag gissar den andra är syster? Jag har som sagt gått en bra tid bakåt i dina inlägg men ser som sagt inget av de som de påståe, utan ser mer att det är något de vill läsa in sig i, kanske känner sig mer träffad av det tidigare inlägget än vad de vill erkänna, precis som du skriver, de ser inte hur felet ligger i deras agerande inte hos de runt dem.

 
Ingen bild

Susanne Petersson

11 september 2016 09:18

Japp..är vi färdiga då? Mamma och jag är så vana att ta skulden så en till gång spelar inte det minsta roll...så nu hoppas vi bara att ni är nöjda..kan vi vara komma överens om att vi låter varandra vara för alltid...??? Vi känner inte varandra längre så vi går vidare och även du Jenny kan låta bli oss på alla sätt? Ok? Tack på förhand. Nu kommer vi inte besöka denna blogg igen så vi kommer inte ta del av det ni skriver i fortsättning...bara ni är nöjda och kan låta oss vara ifred...och förresten..nej ingen av dessa är mina syskon..så tyvätt Sandra så hade du fel där...hej med er..

 
Ingen bild

hmm...

11 september 2016 10:02

Som sagt. Hack i skivan syndromet.

 
Ingen bild

Sandra

11 september 2016 11:20

Vet att jag vid flertal tillfällen har läst att du inte ska läsa eller kommentera mer Susanne, men ändå så ser man att du kommenterat på ett i lägg i bloggen vilket tyder på att du läser. Jag tror att det mer är du som inte kan släppa och vill att det ska vara dig det skrivs om. Jag vill fortfarande att du lägger upp de blogginlägg där det skrivits om dig & din mamma, för hur långt tillbaka jag än går i denna blogg så hittar jag inget. Den som får din mamma att må dåligt i det här är nog tyvärr du själv, och med tanke på de kommentarer som läggs ifrån just henne så läser iaf jag mycket kontroll ifrån just din sida, men jag kan ju ha fel i det, eller hoppas att jag ska ha fel, för ingen mamma ska låte ett barn oavsett ålder , låta styra. En mamma ska vara neutral och inte styra sina barn mot varandra utan låta dem agera ut sedan se till att det inte går överstyr. Men jag tror iaf att ni kommer att fortsätta att läsa, även jag, och fortsätta att lämna kommentarer, som jag.

 
Ingen bild

vän till S P

11 september 2016 13:57

och har träffat "mamma". Vill inte lägga mig i, jag vill vara anonym då vår vänskap skulle drabbas om det kommer fram vem jag är.
S är utan konflikter en go människa att ha som vän.
Men hon fastnar i för mycket gammalt och saker hon måste släppa många saker. Men det går inte att säga till henne.
vill bara tala om att även hennes vänner ser, läser, att inget av det som skrivs är riktat så som hon tror.

Hoppas att hon kan släppa, att hennes mamma kan hjälpa henne istället för att elda på. Så att hon kan gå vidare i livet på ett sunt sätt.

 
Ingen bild

Susanne Petersson

11 september 2016 17:08

Ledsen att jag behövde komma in hit igen...men ingen av mina vänner skulle ens skriva så där...för dom vet vad det rör sig om och att älta är det sista man kan anklaga mig för....så den anonyma personen vet inte ett dugg om mitt liv och tillhör inte mina vänner och kommer aldrig göra...

 
Ingen bild

Minna G

11 september 2016 17:59

Vuxna människo! Jag förstår inte hur ni orkar? Alla som är inblandade vet om att detta med stalker var riktat till Suss!! Så spela inte dum för fa..* blir så less att man kan hoppa på en människa hur mycket som helst? Och sen den anonyma kompisen till Suss?? Vad är du för vän som inte kan ta det direkt med henne utan måste vara anonym här inne? Tror fan det har brunnit för alla!! Sen blanda in Suss mor i det hela är väl höjden av elakhet? Vet alla som skrivit vad som egentligen händer på riktigt vad syskonen gör mot Suss och mamman? Jag önskar att alla kan bli så pass sams så ni kan låta varandra vara.. Tack för ordet!! 😡

 
Ingen bild

Lennart

12 september 2016 09:21

Intressant men en helt ny blogg där det rasar in kommentarer. Annars är det samma bloggar som har sina fans, som kommenterar friskt.
Fick gå tillbaka och läsa tidigare inlägg för att förstå vad alla syftade på.

Läser i ett inlägg, vilket är det inlägg jag tror att man syftar på?

Tar och citerar ett avsnitt "Hur en vanlig college tjej börjar att förfölja en kille, för att sedan mörda honom..." jag läser med tyngd på mörda.

Riktar en fråga rakt ut i luften som vädrar mina första tankar när jag läser kommentarerna, framför allt den sista som Minna G skrivit.
Förstår av det det skrivna att någon känner sig anklagad av andra att ha förföljt någon, att det har rubricerats som stalking. Men har det även varit misstankar om mord?

Det är ju mord, att ramla över till att ta livet av en annan person och ingen av de närmaste har ens anat att något så hemskt var i görningen.

Jag tycker också psykologi är ett intressant ämne, det här med vad som driver oss människor till olika handlingar. Låsningar, spärrar, när de släpper och det inte finns några hinder för någon handling.

Bloggarnas värld är ett himmelsrike i att se just den här biten, hur människor agerar mot varandra.


 
Lena

Lena

12 september 2016 10:23

Nu är ljuset tänt ännu en gång .Vill inte bli kallad för ....Har Varit med mina flickor i både ont o gott Så skulle jag börja lägga ut fakta så blir de tråkigt .Jag har själv valt..Kan säga att om någon ältar sitt så är dom lika goda alla tre.Så vännen till Sussi känner jag inte.som vän skriver man inte såom hennes mamma.Så fortsätter de här tar jag fram sanningen på papper /Med vänlig hälsning från en vara i fred av J A

http://ljus

 
Ingen bild

Susanne Petersson

12 september 2016 12:00

Äsch...det är dom själva under hm och SP...så inget att bry sig om. Och Sandra kan inte ens lägga ut sitt efternamn...men visst har du rätt Sandra ang. att jag sagt flertal gånger att inte gå ut mer...men tyvärr så vet ni inte vad som ligger bakom så det är lätt att döma. Ni har inte blivit drabbade av ... som många andra blivit...ännu! Allt jag ville var att få alla att vara ärliga..lägga ut allt skit en gång för alla...men det är tydligen inget val Anette och Jenny vill göra. stalker...hahaha...mm...kalla mig och döm mig gärna...bara jag sen kan få vara ifred. Nu har jag gett alla en chans att svarta ner mig så mycket som möjligt...bara för att få slut på skiten. Är du nöjd nu Jenny... nä förmodligen inte...du kommer aldrig sluta det vet vi..men nu har jag gett dig och dina vänner chansen att hugga offentligt. Var rädd om ditt jobb... jag flyttar så då kan du och dina vänner hålla på bäst ni vill...in i mitt eller min Mammas liv kommer du aldrig mer..hälsa även min anonyma kompis...hahahaha

 
Ingen bild

Susanne Petersson

12 september 2016 13:04

Ett sista ord från mig...jag tycker ärligt synd om min Mamma som behövt få uppleva detta i så många år. För hennes skull hade jag hoppats att det kunde få ett slut någon gång...Mamma är värd så mycket mer. Mamma är värd kärlek och omtänksamhet så mycket som hon ställt upp för alla sina barn under årens lopp...alltid funnits där och alltid förlåtit. Tyvärr måste jag säga så har ni förlorat henne, ni har gått för långt. Jag skulle aldrig vilja förlora min Mamma...så jag är verkligen ledsen för er skull, som inte varit mer rädd om henne... En annan sak jag verkligen är ledsen för är att våra barn blir drabbade, att dom aldrig kommer få stödet och tryggheten av en stor släkt...och det kan dom tacka oss 3 för...jag har gjort misstag i mitt liv, det står jag för. Det finns saker jag inte gjort som jag blir anklagad för...tråkigt men sant...men vill vi inte höra sanningen, eller stå för våra egna misstag då blir en släkt och i detta fallet våra barn drabbade hårdast. Jag älskar min Mamma och mina barn så väldigt mycket att jag önskade att dom sluppit både mina misstag ...och mina syskons. Allt jag kan göra är att försöka göra min Mammas liv fyllt av min omtanke, vänskap och kärlek... något även Anette och Jenny borde prioriterat ...vi lever bara denna gången...så vi kan väl bara vara överens om att vi inte vill ha med varandra och göra...låta varandra vara även utanför denna bloggen. Inga mer hugg i ryggen...bara låta varandra vara...ni har varandra ...så var glada för det,var rädd om det ni har istället ...

 
Ingen bild

hmm...

12 september 2016 14:36

jag tänker då inte lägga upp mitt riktiga namn när det finns nättroll här, då vet man aldrig vad som händer sen

Varför frågar jag då igen, kommer du hit och läser och svarar hela tiden när du i vartannat svar skriver. Sista gången jag är här och svarar och ska aldrig läsa här några fler gånger.

Jag kan ju bara hålla med Lennart ovan. Detta är allt lite intressant hur folk beter sig bakom en skärm.

 
Ingen bild

Sandra

12 september 2016 20:27

Så du menar Susanne att bara för att jag inte lägger upp mitt efternamn så finns jag inte eller är den som bloggar?
Det är något av en sned och udda syn på människor överlag kan jag tycka.
Det enda jag ser i detta skrivande är en människa som vill ha kontrollen men inte kan få den och det innebär hot och överförklaringar.
Varför inte bara låta bli att läsa och definitivt svara upp på något som du eller ska nog skriva ni tror att det handlar om, för du Susanne skriver ju själv att du inte känner dina " systrar" så hur kan du då veta vd den ena menar?
Du skriver väldigt utförligt om hur du känner och vad du har gått igenom, men jag förstår fortfarande inte vart i denna blogg det står om dig, för jag som oberoende läsare läser inte någon annat än just för vad det är , ett blogginlägg om ett tv program, du själv gör det värre än vad det med stor sannolikhet är.
Jag skrev det tidigare men det tåls nog att upprepa, du kommer som jag att fortsätta att läsa denna blogg, du kommer även som jag att fortsätta att kommentera.

 
Ingen bild

vän till S P

13 september 2016 08:15

Jag säger igen, jag vill vara anonym, ledsen Suss att jag inte kan säga det här till dig, men allt är nog infekterat om där är.

 
Ingen bild

Vän till Sussie

14 september 2016 12:29

Du är som är vän SP är ingen vän så lägg ner.Bra att ni gör precis det hon vill. Hon ville ni skulle vräka ur er bara lustigt att ingen av er skriver något om vad det handlar om. NÅGOT som också är lustigt,gå tillbaka och läs!Under så lång tid har bara 2 kommenterat. Lustigt eller hur? Jag vet ALLT om A/J allt som hänt från början till i daf,skulle ni veta det jag vet då var ingen av er som skitar ner S vara så kaxiga. Lika barn leka bäst, det visar J gång på gång genom valet av sina vänner. /G

 
Ingen bild

Kent

17 september 2016 01:56

Här fanns det en hel rad med kommentarer eller ska jag säga pajkastning? Måste fråga, är det här vuxna personer som skrivit eller är det tonåringar som inte är mogna, vuxna att förstå när man själv avslöjar sig, att hota aldrig är ett bra sätt att få kontakt för att prata igenom något som blivit fel.
Ser egentligen bara hot och antaganden, helt utanför vad inlägget handlar om, från flertalet kommentarsskrivare. Antar att jag måste ha missat något. Gissar att någon, läser jag rätt är det första kommentarsskrivaren Susanne Petersson, som på något sätt läser in kodade meddelanden mellan orden/raderna som inte jag ser, inte de flesta, men tydligen hennes vänner och mamma.
Deras hot, deras påhopp och som dom själva tror försvar ser bara patetiska ut.
Den som skriver något om något, som avslöjar sig själv är ju just Susanne Petersson, om man vill att andra inte ska skriva om en, om man vill att andra ska sluta, varför är man då den enda som skriver saker som avslöjar och varför hotar man, och får vänner att följa efter och hota om avslöjanden?
Om jag vore bloggägaren, samt några av kommentarsskrivarna som hotas på detta sätt, skulle jag direkt anmäla för förtal. Vilket skulle med stor sannolikhet ge efterföljder då det är namn med. Och påhopp utan belägg, det finns inget i inlägger som berättigar att man anklagar, hotar på det här sättet.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 25 mars 2023 17:39

              Under detta mäktiga tifo stod vi när MFF möte Hammarby i Cup finalen 2022 på Tele 2 Arena. Det blev varmt kan bara tilläggas.       Mäktigt Skåne tifo!           ...

Av Jenny - 23 januari 2023 19:18

Innebar för min del utökade arbetsuppgifter. Jag som inte flugit allt för många gånger i mitt liv fick en hel del resande under bältet i slutet av 2022.   Kiruna*3 Lycksele*2 Kalix*1   Jag har stötat och varit med och byggt upp 2 nya bu...

Av Jenny - 12 januari 2023 19:00

I måndags kom de glada nyheterna -Dottern blir uppflyttad till Dam Juniorerna (F19) , tjejen som går all in när det kommer till att spela och att titta på sporten, hon som aldrig säger nej till en xtra träning eller en xtra match, hon som alltid stä...

Av Jenny - 27 februari 2022 17:33

beslut är oftast just det, tuffa! Men så också de som är rätt just där och då. Jag har nu i några år velat fram och tillbaks om huruvida vi ska skaffa en hund till eller om jag ska låta hunderiet rinna ut i sanden.   Jag älskar att ha hund och ...

Av Jenny - 25 februari 2022 17:15

Ja det är vad dottern fyller idag... Jag menar 15 år.... Satan vad tiden går fort! Men jag älskar verkligen att se båda mina barn växa och utvecklas, se dem ta steg för steg i sin utveckling och sin självinsikt.   Grattis älskade unge!     ...

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< September 2016 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards