Direktlänk till inlägg 20 september 2016

Träningsvärk

Av Jenny - 20 september 2016 07:33

Ja det har jag, massor =)

Ett kvitto på att jag har använt dem i helgen *s*


Jag har nog aldrig skrattat så mkt och svettats som jag har gjort denna helgen!

Ja det har varit både en rolig helg fast med mycket stönande och muttrandes över dessa j*vla trappor, för nu var det ju så att vi skulle flytta ifrån en botten våning till 4 trappor upp och självklart så fanns det ingen hiss.


Jag vill inte veta hur många gånger vi sprang i dessa trappor men det känns i musklerna att det var ett par iaf.


Anette och jag började redan i fredags när jag kom ner, efter det att vi ätit, då lastade vi bilen full och åkte för att börja fylla vinden, 2 vändor blev det, sedan var det dax att möta upp Manne för lite Pokemon jakt, jag hade ju tagit med mig Melodys mobil för att hon skulle få lite nya och vi hade ju hoppats på att fånga en Pikatchu men tyvärr så blev det inte så den här gången, men vi ska ju ner om ngn heg igen så då kan hon ju fånga en själv eller kanske tom byta till sig, vem vet.


Lördagen startade vi med en snabb frukost ifrån McD då allt i köket var ned packat, efter det så lastade vi soffa, bokhylla och en del annat som skulle iväg till återvinningen, så den som säger att tjejer inte kan har inte träffat dessa två envisa systrar *s*

Killarna på Återvinnineg stod och gapade när vi löft ur och kastade i kontanerna, de kom sedan fram när vi var klara och sa att de aldrig sett två tjejer göra det vi gjorde, vi bara tittade på varandra och skrattade..

                                                Jag vågade inte räkna trappsetgen..


Sedan var det till att packa bilen igen och även bussen som Anette fått låna, det ryms en hel del saker i en liten etta även om man kastar mkt....


Sedan på em efter lunchen så ramlade det in lite hjälp, då blev det ytterligare ett lass i bilen och bussen, men vi tog inga möbler, utan de skulle vi ta på Söndagen då vi skulle få mer hjälp.

Så vid 18 så gav vi upp för dagen och tog oss en välförtjänt vila, efter maten som beställdes och intogs i sängen framför en film på datorn, sedan en snabb dusch för att möta upp Manne igen för en promenad med beslutsamheten att finna en Pikatchu men som sagt , turen var inte med oss den här kvällen heller.


Jag som då inte kan sova länge på morgonen försökte så tyst som möjligt att packa lite men Anette vaknade och ruskade på huvudet och insåg att det bara var att kliva upp och starta dagen *s*

Jag har ju aldrig varit en sådan som kan sova länge på morgonen men det kanske är för att jag inte är ngn kvälls människa ;)


Frukost intogs ifrån McD sedan så packade vi bil och buss för att dra en repa till den nya lägenheten =)

Vi han med 2 innan det var dax att fylla bussen med möblerna..

                                                  

               

Kl 11 så kom det förstärkning och då stod vi redo, Anette och jag hade då fyllt bussen med , sängar, glasskåp, hyllor, köksbord, stolar, ja allt det tunga och stod snällt och väntade utanför den nya lägenheten när förstärkningen kom iform av arbetskollegor till Anette.

Vilket i sin tur ledde till att vi inte behövde springa i trappen utan jag lastade ur bussen och bilen, Anette stod där uppe och visade vart det skulle stå. Det blev klart på mindre än en timme =))


Vi passade även på att ta den gräsliga sängramen till återvinningen då Anette inte ville ha den kvar...

Ut med det gamla och in med det nya =))



Ja vid ngt tillfälle så råkade jag packa ner Manne i en kartong *s* 

 

Anette kämpade tapper med alla sina porslins prylar, jag tror jag hörde ngt muttrandes om att det var för mkt *s*

 

Blåsor i händerna hade jag efter lördagens slit, pirran satte sina märken kan man ju säga.. 


 
 
it_is/Anette

it_is/Anette

20 september 2016 08:34

jag har räknat.... 60 trappsteg *ler*
men jag försöker förtränga det varje morgon när jag kommer hem o ska upp....

http://itismadeby.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 25 mars 2023 17:39

              Under detta mäktiga tifo stod vi när MFF möte Hammarby i Cup finalen 2022 på Tele 2 Arena. Det blev varmt kan bara tilläggas.       Mäktigt Skåne tifo!           ...

Av Jenny - 23 januari 2023 19:18

Innebar för min del utökade arbetsuppgifter. Jag som inte flugit allt för många gånger i mitt liv fick en hel del resande under bältet i slutet av 2022.   Kiruna*3 Lycksele*2 Kalix*1   Jag har stötat och varit med och byggt upp 2 nya bu...

Av Jenny - 12 januari 2023 19:00

I måndags kom de glada nyheterna -Dottern blir uppflyttad till Dam Juniorerna (F19) , tjejen som går all in när det kommer till att spela och att titta på sporten, hon som aldrig säger nej till en xtra träning eller en xtra match, hon som alltid stä...

Av Jenny - 27 februari 2022 17:33

beslut är oftast just det, tuffa! Men så också de som är rätt just där och då. Jag har nu i några år velat fram och tillbaks om huruvida vi ska skaffa en hund till eller om jag ska låta hunderiet rinna ut i sanden.   Jag älskar att ha hund och ...

Av Jenny - 25 februari 2022 17:15

Ja det är vad dottern fyller idag... Jag menar 15 år.... Satan vad tiden går fort! Men jag älskar verkligen att se båda mina barn växa och utvecklas, se dem ta steg för steg i sin utveckling och sin självinsikt.   Grattis älskade unge!     ...

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< September 2016 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards