Alla inlägg den 18 mars 2016

Av Jenny - 18 mars 2016 10:45

stånk och stön..

Ja sådant blir det mkt av på kvällarna, iaf den timmen vi spenderar i gymmet jag och A-M =)

Ni som tänkte på ngt annat får tänka om , för jag menar på gymmet.

Vi släpar oss dit och går faktiskt på ngt lättare steg därifrån. Jag har börjat märka skillnad på kläder men det är inte så mkt, det går sakta och jag har ju en hel del att att träna bort.

Men så har vi ju det där med tålamod, helst så skulle jag vilja att det bara rasar av mig men så ska man ju inte göra. För vill man hålla kilona borta sen så ska det gå sakta.

För tappar man för fort så är risken överhängande att de kommer tillbaka och då med några kompisar =(

Så nu tar vi det sakta men säkert, så jobbar vi vidare på gymmet och tänker på vad vi äter och när vi äter, jag tränar just nu på att äta regelbundet, vilket inte är det lättaste när man inte är hungrig eller har fått in rutinen på att äta var tredje timma för att kroppen ska förbränna bättre.

Men det kommer säkert det med ( hoppas jag)

                                                   


Men vad gör vi på gymmet då? Ja vi är ju inte där för att bli body bilders utan för att få bättre mage och starkare rygg muskler, plus att öka konditionen, så vi varierar våran träning!

Vi kör 20 minuter på crosstrainern och 10 minuter på cykel, sedan där emellan så kör vi rygg, mage och armar.

Vi har nu börjat med plankan, och det kan ju bara tilläggas, fan vad den är jobbig!!!!

Men även om vi är super trötta och helst av allt skulle vilja gå direkt hem efter jobbet så tar vi oss i kragen och går ner på gymmet som inte ligger mer än ett stenkast ifrån jobbet =)

Vilket gör det lättare...

Men ngt som vi också märker av är att vara två, det är svårare att skippa en dag, men det är mkt lättare att hålla i träningen på två.


Men det gäller ju inte bara att träna, man måste ju tänka på vad man äter och hur man äter. Mitt stora problem är att jag inte är hungrig på morgonen eller vid lunch, så jag kan lätt gå en hel dag utan mat för att sedan vara vrål hungrig när jag kommer hem vilket resulterar i att jag äter alldeles för mkt när jag kommer hem och då är ju klockan också alldeles för mycket!

Så nu har jag börjat äta frukost, det tar emot men det går, fick tipps om jordgubbs kvarg och vanilj, och de var helt ok, smakar som glass =)

Har testad "orginalen" och den var inte så god, så nu får jag i mig lite frukost i alla fall, men det var ju det här med lunch...  Den kommer det att krävas en del planerande på, för min lunch rast går ju att åka hem och gå ut med hundarna, så mat ligger ju inte så högt på min prio lista, men som sagt det är ju ngt jag måste ändra på även om det så bara blir en frukt ( vilket jag heller inte är så förtjust i).


                                                  

               


Något som jag faktiskt har gjort och som jag är riktigt stolt över är att jag har slutat att dricka Coca cola.

Både jag och mannen har varit stor konsumenter när det kommer till denna dryck, men jag har nu slutat upp helt och är inne på min fjärde vecka utan. Mattias dricker dock fortfarande, men inte lika mkt som innan.

   


Och nej jag kommer inte att bli ett hälso freak, för jag kommer fortfarande att göra gräddsås och potatis gratäng ;)

Inte heller kommer jag att köra ngt diet, kommer inte att gå på LCHF, eller 5:2 dieten eller ngn annan diet, utan äta någorlunda rätt och motionera är mitt motto =)


 








Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards