Direktlänk till inlägg 25 mars 2017

Talang

Av Jenny - 25 mars 2017 18:45


Satt i går kväll och tittade på ngt gammalt avsnitt av Talang eller X factor tror det var ifrån Australien.

Det fick oss att börja prata om det här med talang.

Det finns ju de som bara har det, de bara kan olika saker, sedan har vi de som måste jobba för det.

Jag är en sådan person som önskar jag hade ngn form av talang, men jag får se mig "slagen" där ;)

Jag får läsa hårt eller träna hårdare för att komma ngn stans, vilket ibland är en stor morot och när jag har nått mitt mål så känns det oerhört bra =)


   


Men visst kan jag känna en gnutta avundsjuka för de som kan sjunga, eller måla eller göra snygga hemsidor eller har ett sk läshuvud, för visst skulle det vara roligt att kunna göra som de, men nu är det så att jag bara är just jag, vilket jag är helt nöjd med att vara, för jag vill ju ändå inte vara ngn annan ;))


Men visst är det ofta så, att har du talang för en sak så brukar det gå hand i hand med ngt annat.

Tex om du kan måla så har du en skapande gen, du kan även forma utanför målarduken.

Kan du sjunga så kan du oftast spela ett instrument, du har musikal genen, läsa noter och ett bredare gehör.

                                                  


                                                  
             


Men hur är det nu när det kommer till att ge kritik?

För jag tycker ju ändå att lika viktigt som det är att ge positiv feedback så ska man ju kunna ge kritik, för utvecklingens skull.

Nu menar jag inte att man ska vara elak, utan bara kunna säga att det här tycker jag kunde vara bättre,  eller kanske ställa det i en mer frågande form, men också säga

-Det där var riktigt bra.

Jag vet att vi som människor kan vara väldigt dålig på att ta emot just negativ kritik, men jag tror absolut på att en välment sådan gör att man växer och utvecklas som artist och person!



Man ska ju absolut ha lite självkontroll *s*


Vågar vi verkligen säga när ngt inte är bra, eller är vi rädd för att såra personen?

Ja jag ska ärligt säga att jag ofta får bita mig i tungan för att inte säga ngt som kan tydas som elakt, läser väldigt ofta där personer skriver hur bra ngt är och jag kan med ett kritiskt öga tänka oh no...Och vet att det är fler som tänker samma sak.

Men varför säger vi inte ngt?



Åh vad jag önskar jag kunde rita så bra, satt och tittade på You tube, så kanske, ja kanske ska jag försöka mig på detta, för jag skulle så gärna vilja ha bilder på mina hundar som jag sedan kan göra tatueringar av.

Jag har ju iof satt Mattias syster på att rita av mina B´s, men det skulle ändå vara så kul att säga att jag har målat porträtten själv =)


Jag hade ju iaf en 4a i betyg när det kom till bild och form i högstadiet *s*, vilket inte säger ngt alls, för jag är absolut inte så här duktig ..


This is more me *s*

 



Don´t judge the book by it´s cover!


Men ngt jag verkligen skulle vilja kunna är att sjunga eller spela ett instrument, för här är det mer, sjunger helldre än bra *s* 

                              














 
 
it_is/Anette

it_is/Anette

26 mars 2017 15:08

Kan bara hålla med dig om att man blir avis på dom som kan så bra - för alla kan ju sägs det *ler*. Det är bara lite olika grad på hur bra man är.... vissa ska hålla sig ensam hemma när dom sjunger - som jag, eller dansa då ingen ser - som jag... men som sagt jag kan ju göra det om inte sådär så att andra skulle "njuta" av det...

Kram

http://itismadeby.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 25 mars 2023 17:39

              Under detta mäktiga tifo stod vi när MFF möte Hammarby i Cup finalen 2022 på Tele 2 Arena. Det blev varmt kan bara tilläggas.       Mäktigt Skåne tifo!           ...

Av Jenny - 23 januari 2023 19:18

Innebar för min del utökade arbetsuppgifter. Jag som inte flugit allt för många gånger i mitt liv fick en hel del resande under bältet i slutet av 2022.   Kiruna*3 Lycksele*2 Kalix*1   Jag har stötat och varit med och byggt upp 2 nya bu...

Av Jenny - 12 januari 2023 19:00

I måndags kom de glada nyheterna -Dottern blir uppflyttad till Dam Juniorerna (F19) , tjejen som går all in när det kommer till att spela och att titta på sporten, hon som aldrig säger nej till en xtra träning eller en xtra match, hon som alltid stä...

Av Jenny - 27 februari 2022 17:33

beslut är oftast just det, tuffa! Men så också de som är rätt just där och då. Jag har nu i några år velat fram och tillbaks om huruvida vi ska skaffa en hund till eller om jag ska låta hunderiet rinna ut i sanden.   Jag älskar att ha hund och ...

Av Jenny - 25 februari 2022 17:15

Ja det är vad dottern fyller idag... Jag menar 15 år.... Satan vad tiden går fort! Men jag älskar verkligen att se båda mina barn växa och utvecklas, se dem ta steg för steg i sin utveckling och sin självinsikt.   Grattis älskade unge!     ...

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19
20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards