Direktlänk till inlägg 18 april 2017

Måltider

Av Jenny - 18 april 2017 19:46

Ja mat är ngt som jag tycker är svårt, och jag vet att jag har skrivit det förr...

Jag har väldigt lätt för att fastna i det berömda ekorrhjulet när det kommer till mat.

Hittar jag ngt som är lätt och gott så är det lätt att man gör det ofta..

Jag har även väldigt dålig fantasi, lika så maken. Plus att dottern är tråkig när det kommer till att testa nya maträtter medans sonen testar allt..

Men som sagt vi är olika som individer =)


Jag brukar googla runt för att försöka hitta lätta recept, men jag tycker ofta att det alltid ska vara ngt som man inte har hemma, och jag är ju så feg att jag inte vågar utesluta det, för vem vet, det kanske är just den ingrediensen som gör hela måltiden..


Det finns ju en hel uppsjö av olika matbloggar, och det både ser och låter gott när de beskrivs, men så har man ju det där tänket... Tänk om det inte är så gott...

Men man får ju inget veta om man inte testar...

Så nu ska jag ta tag i det här med att testa minst ett nytt recept i veckan, och så ska jag dela med mig här i bloggen som jag gjorde förut =)


På fredag så ska det testas :


Torsk i currysås

 

Det här behöver du:
1 block med torsk eller annan vit fisk
smör
3 dl vispgrädde
1 msk med curry
1 tsk med finhackad persilja
Pytte lite cayennepeppar
10- 12st gula / röda cocktailtomater
Maizena

Serveras med kokt ris + kokta grönsaker


Gör så här

Skär den halvtinade fisken i 2*2 cm bitar.

Fräs den i en kastrull / stekpanna smör i några minuter.
Vänd ner grädde, curry, persilja och låt sjuda upp.

Dela tomaterna på mitten och vänd ner, låt sjuda tills de mjuknar upp.

Smaka av såsen med lite cayenne- liksom bara en vändning med kryddburken eller två.

Red av såsen med maizena och servera sedan med kokt ris som du vänder ner grönsaker i.

 


Detta recept hittade jag på Jenny´s matblogg.nu


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 25 mars 2023 17:39

              Under detta mäktiga tifo stod vi när MFF möte Hammarby i Cup finalen 2022 på Tele 2 Arena. Det blev varmt kan bara tilläggas.       Mäktigt Skåne tifo!           ...

Av Jenny - 23 januari 2023 19:18

Innebar för min del utökade arbetsuppgifter. Jag som inte flugit allt för många gånger i mitt liv fick en hel del resande under bältet i slutet av 2022.   Kiruna*3 Lycksele*2 Kalix*1   Jag har stötat och varit med och byggt upp 2 nya bu...

Av Jenny - 12 januari 2023 19:00

I måndags kom de glada nyheterna -Dottern blir uppflyttad till Dam Juniorerna (F19) , tjejen som går all in när det kommer till att spela och att titta på sporten, hon som aldrig säger nej till en xtra träning eller en xtra match, hon som alltid stä...

Av Jenny - 27 februari 2022 17:33

beslut är oftast just det, tuffa! Men så också de som är rätt just där och då. Jag har nu i några år velat fram och tillbaks om huruvida vi ska skaffa en hund till eller om jag ska låta hunderiet rinna ut i sanden.   Jag älskar att ha hund och ...

Av Jenny - 25 februari 2022 17:15

Ja det är vad dottern fyller idag... Jag menar 15 år.... Satan vad tiden går fort! Men jag älskar verkligen att se båda mina barn växa och utvecklas, se dem ta steg för steg i sin utveckling och sin självinsikt.   Grattis älskade unge!     ...

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2017 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards