Direktlänk till inlägg 17 januari 2015

Lördags Recept

Av Jenny - 17 januari 2015 14:04

Ja så var det lördag igen & dax att testa ett nytt recept.


Detta är vad vi kommer att prova idag =)


Kyckling & cashewwkok.


2-3 kycklingbröst (tärnade)

1tsk färsk ingerfära (hackad)

1 vitlöksklyfta (hackad)

1tsk sesam olja

2msk kinesisk soja

1/2dl jordnötsolja eller annan vegetabilisk olja,( vi testar jordnöts oljan)

21/2dl Cashewnötter

21/2 dl brockoli buketter

1gul lök (hackad i klyftor)

1 röd paprika (tärnad)

1 selleristjälk (fint strimlad)

1 morot (skivad)

1dl bambuskott , strimlade

2tsk majzena el potatis mjöl

21/2dl kall kycklingbuljong eller vatten

salt & peppar efter smak.


Tärna kycklingen och lägg den i en skål & krydda den med ingerfäran,vitlöken,sesamoljan & 1msk soja.

Hetta upp oljan i en panna & fräs caschewnötterna i ca 1 min så de blir gyllene. Ta upp dem & lägg på en bit hushållspapper så att de får rinna av.

Lägg sedan ner kycklingen i panna & bryn tills den är klar, ta upp kycklingen & lägg i en skål, släng sedan ned broccolin, löken, sellerin & moroten i den varma pannan, fräs i ca 4-5 min.

Tillsätt sedan kycklingen och låt de puttra i ca 3min, tillsätt sist bambuskotten och låt dessa bli varma.


Blanda majsenamjölet med buljongen och häll sedan ner det i woken tillsammans med resten av sojan.

Rör om såsen och låt den sjuda så att såsen tjocknar. Tillsätt nötterna & salta & peppra efter tycke =)


Severa med ris eller en lättare sallad =)

Vi kommer att ha ris till.

 (lånad bild)

Nu hoppas vi att det är gott ,men det ser & luktar väldigt gott =)




 
 
MoasMakeuoBeauty

MoasMakeuoBeauty

17 januari 2015 14:51

Tack så mycket för du kollade in min blogg! PS, älskar din blogg (;

http://MoasMakeupBeauty

Jenny

17 januari 2015 14:52

Vad kul att du gillar den =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 25 mars 2023 17:39

              Under detta mäktiga tifo stod vi när MFF möte Hammarby i Cup finalen 2022 på Tele 2 Arena. Det blev varmt kan bara tilläggas.       Mäktigt Skåne tifo!           ...

Av Jenny - 23 januari 2023 19:18

Innebar för min del utökade arbetsuppgifter. Jag som inte flugit allt för många gånger i mitt liv fick en hel del resande under bältet i slutet av 2022.   Kiruna*3 Lycksele*2 Kalix*1   Jag har stötat och varit med och byggt upp 2 nya bu...

Av Jenny - 12 januari 2023 19:00

I måndags kom de glada nyheterna -Dottern blir uppflyttad till Dam Juniorerna (F19) , tjejen som går all in när det kommer till att spela och att titta på sporten, hon som aldrig säger nej till en xtra träning eller en xtra match, hon som alltid stä...

Av Jenny - 27 februari 2022 17:33

beslut är oftast just det, tuffa! Men så också de som är rätt just där och då. Jag har nu i några år velat fram och tillbaks om huruvida vi ska skaffa en hund till eller om jag ska låta hunderiet rinna ut i sanden.   Jag älskar att ha hund och ...

Av Jenny - 25 februari 2022 17:15

Ja det är vad dottern fyller idag... Jag menar 15 år.... Satan vad tiden går fort! Men jag älskar verkligen att se båda mina barn växa och utvecklas, se dem ta steg för steg i sin utveckling och sin självinsikt.   Grattis älskade unge!     ...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Januari 2015 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards