Direktlänk till inlägg 22 maj 2015

Ledsen

Av Jenny - 22 maj 2015 07:15

Att inte ha sin mamma vid tillfällen som detta gör ont, ont änd in i märgen.

Att veta att man blivit oönskat och bortvald pga andras lögner, det gör ont, ondare än vad man kan föreställa sig..

Att veta att det låter så stort runt om men ageras totalt tväremot.

Att det målas upp kring barnbarn som logiskt inte skulle finnas om inte jag fanns...


Nu börjar tankarns snurra kring kommande händelse, en händelse som kommer att ordna sig, en händelse som denna gången går med god prognos... Men tänk om...Tänk om....Tänk om inte..


Jag är otroligt glad över att min storasyster kommit in i mitt liv igen ,en kvinna med otroligt mkt insikt och ett otroligt lugnt sinne!

En känsla av att vara älskad av familjen gör sig påmind..


Jag är tacksam över mina vänner & min familj.

Men en mamma är ju alltid en mamma! Hur man än vrider & vänder på det!

Men jag står starkt på mitt val, ett val jag idag inte ångrar, ett val som jag tror många andra skulle förstå om de visste den verkliga anledningen.

Ett val utan smuts, utan anklagelser, ja utan bakåtsträvanden..


Men jag tänker inte glömma, glömma & förlåta, för att få veta att man är oönskad gör att jag inte vill, inte vill vara involverad eller låta mina barn hamna i en sitts likadan som min, nej jag gör allt i min makt för att förhindra dem ifrån att bli sårad mer, mer sårad av en person som säger sig älska dem, för kärlek finns inte att få ...

Kärleken är så korrupterad att den inte längre är ren, och en kärlek som inte är ren är ingen kärlek alls!


För en mammas kärlek är , eller ska vara den bästa av alla !

Jag känner så många som har mist sin mamma och ibland undrar jag om inte det är lättare på ngt vis?

Att veta att man varit älskad i livet och vetat att kärleken består.. Ist för det här, en skugga av ngt som borde vara.

Ett inlägg som sätter orden på rätt plats är min syster i sitt blogg inlägg...

http://itismadeby.bloggplatsen.se/sida-7/


Inlägget heter :När man behöver sin mamma.


För att mista en mamma är en sak men att bli bortvald & oönskad är en helt annan.




 
 
it_is/Anette

it_is/Anette

22 maj 2015 08:50

Sänder en varm kram

Man får försöka ta lärdom av allt som sker en - som du skriver se till att ens egna barn inte behöver gå igenom samma saker. Att man som mamma hittar andra lösningar, som att ta reda på verkligheten, sanningar innan man gör ett eget val.

http://itismadeby.bloggplatsen.se

Jenny

22 maj 2015 08:59

Ja jag kommer att kämpa med näbbar och klor så att säga för att mina barn ska slippa det som faktiskt både du och jag har gått igenom, men det jag har fått är ju bara en bråkdel knappt det av vad du har fått gå igenom alla dessa år =´(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 25 mars 2023 17:39

              Under detta mäktiga tifo stod vi när MFF möte Hammarby i Cup finalen 2022 på Tele 2 Arena. Det blev varmt kan bara tilläggas.       Mäktigt Skåne tifo!           ...

Av Jenny - 23 januari 2023 19:18

Innebar för min del utökade arbetsuppgifter. Jag som inte flugit allt för många gånger i mitt liv fick en hel del resande under bältet i slutet av 2022.   Kiruna*3 Lycksele*2 Kalix*1   Jag har stötat och varit med och byggt upp 2 nya bu...

Av Jenny - 12 januari 2023 19:00

I måndags kom de glada nyheterna -Dottern blir uppflyttad till Dam Juniorerna (F19) , tjejen som går all in när det kommer till att spela och att titta på sporten, hon som aldrig säger nej till en xtra träning eller en xtra match, hon som alltid stä...

Av Jenny - 27 februari 2022 17:33

beslut är oftast just det, tuffa! Men så också de som är rätt just där och då. Jag har nu i några år velat fram och tillbaks om huruvida vi ska skaffa en hund till eller om jag ska låta hunderiet rinna ut i sanden.   Jag älskar att ha hund och ...

Av Jenny - 25 februari 2022 17:15

Ja det är vad dottern fyller idag... Jag menar 15 år.... Satan vad tiden går fort! Men jag älskar verkligen att se båda mina barn växa och utvecklas, se dem ta steg för steg i sin utveckling och sin självinsikt.   Grattis älskade unge!     ...

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Skapa flashcards