Alla inlägg den 22 maj 2015

Av Jenny - 22 maj 2015 17:15

Ja vi vart så grymt nöjda med det utvalda kaklet!

Vi var lite osäker då det är svårt att se på den lilla bit som de har som prov.. Men det gick vägen den här gången med =)

Meningen var ju att plattsättaren skulle komma kl 07,30 vilket vi vet att det där med hantverkare och tider ;)

Det döks upp kl 10,30, tur var ju att han var trevlig och såg hyfsat ok ut men inget som krävdes en webb kamera åt syrran, då han var en nybliven pappa & en väldigt stolt sådan!


Har var oerhört trevlig och väldigt pedagogisk måste jag säga, för han höll ju på för fullt när Melody kom hem efter skolan, och hon som så många andra barn ställer ju mer än gärna 1000 frågor, den här killen svarade på allt hon frågade och hon fick to.m sätta upp en rad själv =) Gissa om tjejen är stolt!

Hon fick även hjälpa till att foga sin del och sedan självklart städa efter sig.

Jag frågade själv klart om det var ok om jag fotade när de jobbade och det var det, så underbart att se!


                       


Så har vi före & efter bilderna

        


Av Jenny - 22 maj 2015 14:15

Nu har den sista kallelsen kommit och  med det tiden för op.

Jag är så otroligt tacksam för att det har gått så fort som det har gjort.

För oavsett hur stark du är som person, jag anser mig vara hyfsat stark, så är detta ngt som är otroligt tungt.

Inget jag önskar ngn!!!!


Om det är ngt jag vill dela med mig av det här resan så är det att lyssna på din kropp! Det gjorde inte jag, riklig mensuatrion eller blödningar efter sex, det är varningstecken på att ngt är fel!

Gör inte som jag, tänka att det inte är ngn fara, för det kan det vara... Det vet jag nu..

Jag säger nu inte att det ÄR så men att det kan vara, så hör med läkare så att du iaf får det uppkollat!


Jag har grubblat mkt fram och tillbaka men vill ju inte älta & gnälla, vill inte vara den där som bara jagar sympati för att jag just nu har cancer, men jag tror ändå att det är ngt man ska göra, inte gnälla med iaf ventilera!

Ventilera med vänner och nära, men jag kan faktiskt varmt rekomendera ngn helt utomstående, ngn som inte står dig nära som kan ge dig en annan sorts stöd.

Men kanske inte prata vitt och brett då du inte vet vad de människorna som du inte känner men spiller ur dig till ser på just det, eller vad de har gått igenom, så välj din utomstående pratkamrat med omsorg, ja jag skrev en inte flera!


Vi har nu prata med barnen och försäkrat dem om att allt är ok och att jag kommer att bli frisk, de är dock lite orolig inför kommande op men vi pratar om det öppet och jag förklarar att det är en sk "robot" som kommer att göra grov jobbet, det om ngt var tydligen coolt =)

Älskade ungar   



Självklart så är jag själv orolig då det är en större op, men jag vill inte stressa upp de runtomkring mig utan har fram tills idag då kallelsen kom varit lugn och skrattat och lett som vanligt, men idag brast det!

För även om allt ser bra ut och de är säkra på att de kommer att få bort allt så är det dock en op och en sjukdom som är svår, den kan ju ha en förmåga att "bita" sig kvar om man har otur...

Det finns alltid det där om & men....


Jag har väldigt blandade känslor inför kommande "resa" vet inte riktigt hur jag ska vrida och vända på det, om jag ska skratta eller gråta mest, jag har väl försökt att hålla skenet uppe för den yttre världen men väl hemma så har det väl varit lite av en annan historia...

Sorg, ilska, likgilltighet, skratt, gråt, ja jag har nog gått igenom hela registret med känslor...

Jag har inte googlat på ngt då jag vet att det finns solskens historier & skräck historier, det är ngt jag faktiskt ska ta tag i efteråt!

Efteråt tänker jag lägga upp det sista och slutgiltiga blogg inlägget om just det här, cancer.

Jag kommer att skriva om min del och även andra sorter, de svåra och de som man faktiskt lever med och inte märker av för tro det eller ej men det finns sorter som du kan leva med utan medc eller op.

Men det kommer när min resa har lagt sig.


Men just nu blickar vi framåt och ser det positiva !



Av Jenny - 22 maj 2015 07:15

Att inte ha sin mamma vid tillfällen som detta gör ont, ont änd in i märgen.

Att veta att man blivit oönskat och bortvald pga andras lögner, det gör ont, ondare än vad man kan föreställa sig..

Att veta att det låter så stort runt om men ageras totalt tväremot.

Att det målas upp kring barnbarn som logiskt inte skulle finnas om inte jag fanns...


Nu börjar tankarns snurra kring kommande händelse, en händelse som kommer att ordna sig, en händelse som denna gången går med god prognos... Men tänk om...Tänk om....Tänk om inte..


Jag är otroligt glad över att min storasyster kommit in i mitt liv igen ,en kvinna med otroligt mkt insikt och ett otroligt lugnt sinne!

En känsla av att vara älskad av familjen gör sig påmind..


Jag är tacksam över mina vänner & min familj.

Men en mamma är ju alltid en mamma! Hur man än vrider & vänder på det!

Men jag står starkt på mitt val, ett val jag idag inte ångrar, ett val som jag tror många andra skulle förstå om de visste den verkliga anledningen.

Ett val utan smuts, utan anklagelser, ja utan bakåtsträvanden..


Men jag tänker inte glömma, glömma & förlåta, för att få veta att man är oönskad gör att jag inte vill, inte vill vara involverad eller låta mina barn hamna i en sitts likadan som min, nej jag gör allt i min makt för att förhindra dem ifrån att bli sårad mer, mer sårad av en person som säger sig älska dem, för kärlek finns inte att få ...

Kärleken är så korrupterad att den inte längre är ren, och en kärlek som inte är ren är ingen kärlek alls!


För en mammas kärlek är , eller ska vara den bästa av alla !

Jag känner så många som har mist sin mamma och ibland undrar jag om inte det är lättare på ngt vis?

Att veta att man varit älskad i livet och vetat att kärleken består.. Ist för det här, en skugga av ngt som borde vara.

Ett inlägg som sätter orden på rätt plats är min syster i sitt blogg inlägg...

http://itismadeby.bloggplatsen.se/sida-7/


Inlägget heter :När man behöver sin mamma.


För att mista en mamma är en sak men att bli bortvald & oönskad är en helt annan.




Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards