Alla inlägg den 18 september 2015

Av Jenny - 18 september 2015 23:15

Detta åt vi i soffan framför tv´n, kan varmt rekomenderas =)


4 

Toast

  • 2 tomat
  • 8 skivor ost
  • 8 skivor surdegstoast
  • 12 skivor salami
  • ca 600 g babyspenat

Smoothie

  • 500 g frysta jordgubbar
  • 8 dl vaniljyoghurt
  • 4 tsk flytande honung
  • 2 msk havregryn
  • 8 st frysta smoothiebooster (passionsfrukt fruktpuré ā 8 g)

                                                  lånad bild 


Av Jenny - 18 september 2015 19:00

     

Av Jenny - 18 september 2015 17:58

Ja det är vad vi är över våran stora tjej =)

 

För hon går ju faktiskt bara i Åk 2 =)

Av Jenny - 18 september 2015 08:15

Ja jag rullar lite vidare på det här med foder och ramlar in lite på "topping"

Jag brukar inte rekomendera att man "toppar" sitt foder men ibland får man bara ge med sig =/

Men med topping menar jag bara en liten mängd för de ska ju äta fodret inte bara det du "tillsätter"


När jag var aktiv inom hundkappvärlden så gav vi torrfoder + kött.

Det var en kombination som passade alla våra hundar, det tränades hårt och vi krävde mkt av våra aktiva hundar så då måste man ju verkligen ge mat så att det passar en högpresterande hund!

Ja allt måste vara på topp, så Doggy var absolut inte ett allternativ!!


Men idag har jag ju lagt "löpar hundarna" på hyllan och sattsat på vänster varvandet, vilket i sig oxå är krävande fat på en helt annan nivå.

Jag ger fort farande inte ifrån daglivaruhandeln men jag ger heller inte kött, utan har sattasat på enn torrfoder som har en bra innehålls förteckning och som passar de olika individerna jag har här hemma.


Jag ska erkänna att jag "toppar" hundarnas mat med jämna mellan rum då 2 av dem har svårt med frukost målet.

Jag brukar så passa på att fynda när jag är in och handlar..

     


Blodpudding och "kött puts" är oxå ngt de får ibland.

Ngt som jag oxå brukar anväda för att "toppa" Planet Pets frystorkade godis, det är sä enkelt att smula plus lätt att förvara =)  Ngt som fungerar för mina vilket är ngt som även är bra för pälsen, det är laxoljan, de älskar nämligen fisk.

    


Hoppas att ni nu tar en extra titt på vad erat foder innehåller och kanske tar er en funderare på vad ni verkligen ger era hundar / katter..

Det är en djungel på foder hyllorna, men med lite suntförnufft så kommer man långt =)

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2015 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards