Direktlänk till inlägg 24 april 2016

Sopslut

Av Jenny - 24 april 2016 11:08

Ja det kan man ju säga att jag är idag =)


Men jag har skrattat så att tårarna sprutar med jämna mellanrum, det har inte blivit mkt med sömn för det är mkt som syrran och jag har att prata om, största delen är ju hundsnack, vilket är ganska självklart =)

Men sen är det ju också mkt annat som ska hinnas med, jobb, kärlek, barn och mat *s*

Jag måste nog få skryta lite över hur duktig min lilla Sessa är, hon var så försiktig i sina försök att få igång en liten äldre prinsessa, men hon var svår flirtad.

Men att dela med sig av maten på morgonen var då inga problem , hon tom släppte ner damen i sin skål och åt själv ifrån golvet där hon spottat ut maten tidigare...=)


 


Men hur gick det på utställningen då?? Nja det gick sådär.

Sessan tyckte efter det hårdhänta tand tittandet som hon fick genomgå av en aspirant för fjorton dagar sen i Sundsvall, så tyckte hon inte att det var en sådan bra ide att få tänderna kollad igen =( , så hon bestämde sig för att morra, vilket hon då gissar jag var ett bra sätt att slippa undan det på, när hon stod på bordet på bordet i går, men det fungerade inte riktigt som hon planerade, vilket jag är glad över.

En bra domare som lugnt men bestämt tittade henne snabbt i munnen för att sedan ignorera hennes morrande.


Vi fick dock ett excellent ( ngt jag inte räknade med) och en andra placering i öppen klassen.

Jag kan inte under stryka nog att detta beteende inte är ok, och att det nu är ngt vi ska jobba med fram till nästa  utställning!!

Jag kommer att åka till Gävle för att medverka på ringträningarna där för att få detta under kontroll!


Men jag är på andra plan ändå nöjd, fick en bra kritik och det känns som om vi ändå är på rätt spår.

Kritiken löd:


Femenin, bra proportioner, höjd och längd.

Bra huvudform, god panna, välformade ögon, välansatta men ngt stora öron, typisk överlinje, bra kropp, lika vinklar gram och bak, starka väl musklade ben, bra tassar.

Kunde ha ngt bättre knuten svans, rör sig lätt med ett bra steg, kan bli ngt fastare i fram.

Väl presenterad.


 

Domare: Birgitta Svarstad



Så nu laddar vi inför kommande utställningar!! 



 

 
 
it_is/Anette

it_is/Anette

24 april 2016 12:12

Ja ja kan bara äga - me too - helt slut - tom i huvudet... men kanske det är okey efter att ha jobbat fredag på dagen, sen då umgås - det går inte missa - sen utställningen o sen jobba natt. Men någon gång ibland går det bra :)

Sessan skötte sig bra tycker jag med tanke på att det här att vara ifrån flocken, sova borta, vara på utställning där det var ett jobbigt sorl o trångt, inte är direkt det hon är van vid. Snart kommer det inte beröra henne alls :)

http://itismadeby.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 25 mars 2023 17:39

              Under detta mäktiga tifo stod vi när MFF möte Hammarby i Cup finalen 2022 på Tele 2 Arena. Det blev varmt kan bara tilläggas.       Mäktigt Skåne tifo!           ...

Av Jenny - 23 januari 2023 19:18

Innebar för min del utökade arbetsuppgifter. Jag som inte flugit allt för många gånger i mitt liv fick en hel del resande under bältet i slutet av 2022.   Kiruna*3 Lycksele*2 Kalix*1   Jag har stötat och varit med och byggt upp 2 nya bu...

Av Jenny - 12 januari 2023 19:00

I måndags kom de glada nyheterna -Dottern blir uppflyttad till Dam Juniorerna (F19) , tjejen som går all in när det kommer till att spela och att titta på sporten, hon som aldrig säger nej till en xtra träning eller en xtra match, hon som alltid stä...

Av Jenny - 27 februari 2022 17:33

beslut är oftast just det, tuffa! Men så också de som är rätt just där och då. Jag har nu i några år velat fram och tillbaks om huruvida vi ska skaffa en hund till eller om jag ska låta hunderiet rinna ut i sanden.   Jag älskar att ha hund och ...

Av Jenny - 25 februari 2022 17:15

Ja det är vad dottern fyller idag... Jag menar 15 år.... Satan vad tiden går fort! Men jag älskar verkligen att se båda mina barn växa och utvecklas, se dem ta steg för steg i sin utveckling och sin självinsikt.   Grattis älskade unge!     ...

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2016 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards