Alla inlägg den 22 oktober 2017

Av Jenny - 22 oktober 2017 16:58

Söndag och helgen har passerat i lugnets tecken.

Maken har jobbat , men barnen och jag har haft en lugn helg med några måsten som tvätt och städ men utöver det så har det inte hänt allt för mycket. Vilket i sin tur har varit skönt!


Jag har fortfarande ont i ögonen vilket har varit i hållande i lite över en vecka, jag har kollat trycket bakom ögonen på jobbet, men det var normalt så jag är inte orolig, men jag ska erkänna att det faktiskt är jobbigt!


Jag fick i måndags en liten tidig födelsedags present av mannen då dagen till ära MFF skulle spela match. Om de vann så innebar det guld och en andra stjärna skulle sys på deras tröjor.

   


Så kvällen till ära så hade jag min present på mig

 


Och hur länge tror ni jag fick ha den tröjan för mig själv?

I fredags morse så såg det nämligen ut så här

 

Så nu önskar hon sig en egen då "min" är en aningen för stor, fast helst så vill hon ju ha en tröja där det står SAIK eller SIF på, men om det inte finns då vill hon ha en MFF =)


och medans dottern smög på sig min tröja och gjorde sig redo att gå till skolan så såg det ut så här i soffan,

 

Sonen och hans hund hade mys stund i soffan =)


I lördags så var det dags att sätta sonen framför ratten i bilen och börja övningsköra. 

Han var jätte duktig, men tyckte själv att det inte gick så bra.

Vi höll till på en stor tom parkering så att han kunde känna sig för..

 

Vi kommer till en början att träna på dragläge & det är ju inte alltid det lättaste =)


Vi har i helgen tittat på Sagan om ringen trilogin ( the extended version), men när sonen drog ut på lördags kvällen för att hänga med kompisar så tog dottern och jag plats i soffan för att titta på en film mer i hennes smak.

 

Det blev Ronja Rövardotter =)


Så helgen har gått en hel del i filmens tecken, just nu så går den sista skivan av Konungens Återkomst.


 





Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards