Direktlänk till inlägg 28 mars 2016

Påsk

Av Jenny - 28 mars 2016 12:07

Ja nu börjar Påsken rinna mo sitt slut och det är dax att återå till det "normla".

Kan inte låta bli att skratta lite ä jag sriver så.

För de flesta har under helgen umgåts med nära och kära, ätit jul lunch eller som det kallas påskluch, men för mig så är det mer eller mindre jul maten all over again, vilket gör att påsken inte firas med den sk traditionella maten.

Men i år så blev det en arbets helg, fast vi var ledig, ja jag jobbade iof i lördags, men mannen var ju lång ledig =)


Nå vad ar vi gjort?

Vi har tapetserat om i dotterns rum, och jag måste få säga att det blev grymt bra!

Melody har tjatat en längre tid på att hon har velat ha nya tapeter, till en grad att hon to.m hade börjat pilla sönder den som satt. Men nu så nu är hon super nöjd =)


Hon har även fått et nytt skriv bord vilket gör att hon har fått mer plats vid datorn.


           


Nästa rum på tur är sonens, han kommer att få en fondvägg , men vi har inte riktigt bestämt i vilken färg eller på vilken vägg den ska sitta på, det får han bestämma själv, han ska även få ett nytt skrivbord då han har haft sitt sens han var 5, oh han ska även få en ny säng, den han har idag är bara 110 bred och han behöver en 140 eller kanske to.m en 180.

Sedan är det dags för kök , sedan är det nog vårat sovrum som står på tur =)

Men man vill ju at det ska bli bra och inte "hastas" , å det får bli nä v har en längre ledighet när det kommer till tapetsering, för det tar ju tid, det ska spacklas och slipas för att det ska bli snyggt!

Jag har iaf bestämt mig för att skippa mönsterpassade tapeter när det kommer till sovrummen, men jag vet inte riktigt nä det kommer till köket;)

Men nu r vi iaf klara för den här gången, nu sa vi bara vara, eller rättare sagt göra vardag *s*


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 25 mars 2023 17:39

              Under detta mäktiga tifo stod vi när MFF möte Hammarby i Cup finalen 2022 på Tele 2 Arena. Det blev varmt kan bara tilläggas.       Mäktigt Skåne tifo!           ...

Av Jenny - 23 januari 2023 19:18

Innebar för min del utökade arbetsuppgifter. Jag som inte flugit allt för många gånger i mitt liv fick en hel del resande under bältet i slutet av 2022.   Kiruna*3 Lycksele*2 Kalix*1   Jag har stötat och varit med och byggt upp 2 nya bu...

Av Jenny - 12 januari 2023 19:00

I måndags kom de glada nyheterna -Dottern blir uppflyttad till Dam Juniorerna (F19) , tjejen som går all in när det kommer till att spela och att titta på sporten, hon som aldrig säger nej till en xtra träning eller en xtra match, hon som alltid stä...

Av Jenny - 27 februari 2022 17:33

beslut är oftast just det, tuffa! Men så också de som är rätt just där och då. Jag har nu i några år velat fram och tillbaks om huruvida vi ska skaffa en hund till eller om jag ska låta hunderiet rinna ut i sanden.   Jag älskar att ha hund och ...

Av Jenny - 25 februari 2022 17:15

Ja det är vad dottern fyller idag... Jag menar 15 år.... Satan vad tiden går fort! Men jag älskar verkligen att se båda mina barn växa och utvecklas, se dem ta steg för steg i sin utveckling och sin självinsikt.   Grattis älskade unge!     ...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards