Alla inlägg den 11 april 2015

Av Jenny - 11 april 2015 09:34

Ja nu kan man väl säga att våren är kommen? Eller??

Ja jag hoppas iaf på våren för jag längtar som så många andra efter värme & solen.

Solen? Jo ni vet den där stora gula lampan som lyser med sin frånvaro under höst & vinter halvåret =)

    


Men det finns ju en nackdel med våren, iaf för oss pollen allergiker.. Det innebär att det måste knapras allergi tabletter iaf för min del och nackdelen med det är att jag blir så himla trött, det är som ( tror jag) att äta medicin emot sömnlöshet. Jag blir så trött och det håller i sig to.m dagen efte, blir helt utslagen. Och det spelar ingen roll vilken sort jag tar =(

Men vad gör det om en månad för då är det förhoppningsvis klart och sommaren är här!


                                                  
       


Ett vår tecken för mig är ju när man ser den där lilla gula blomman tussilago, då vet man att våren verkligen är på G.

Det är så underbart när den envist tar sig igenom snön för att sträcka sig emot solen, det är väl ungefär så man känner sig själv när solen börjar att titta fram mer, man lyfter huvudet och vinklar upp ansiktet för att ta emot de saknade solstrålarna.

 


Fast idag idag lyser solen med sin frånvaro och det är ju självklart då vi i går planerade att grilla... Men som sagt blir det regn så har vi ju tak att stå under =) För grilla det ska vi.

Så idag blir det inget nytt recept utan det får vänta tills en annan dag, för nu kommer grillen att få jobba lite, i dag blir det grillad lax med kokt potatis & sås till, crem fraich med rödlök & rödrom...


Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards