Alla inlägg den 10 oktober 2016

Av Jenny - 10 oktober 2016 11:32

Ja i dag har jag bjudit upp till fest, ja egentligen så heter det väl egentligen

 -Bjuda upp till dans men i det här fallet så blev det fest...


Ja jag har nog aldrig skrattat så mkt om en sådan här jobbig sak, för festen är inte frivillig!! Utan den har blivit av utan min tillåtelse =(

Ja nu kan man ju fråga sig varför jag har en fest jag inte vill ha och det mina läsare ska jag tala om för er...


Vi har fått bananflugor =(

Och dessa små jävlarna ( ursäkta språken) förökar sig ju snabbare än möss...

De är tamefan överallt, alla rummen, toaletterna,, kök & vardagsrum....

Men så går det när man köper frukt ifrån Ica och barnen "glömmer" att slänga banan skalen nere..

De har nämligen slängt dem i sina egna sopkorgar vilket har gjort att det sa BOOM och det blev en mindre invasion..


Men hur kom det här med fest in då kan man ju undra..

Jo tippsen som står på nätet och som jag även fick av Carina & Anette är VIN..

Vilket är ngt som inte finns här hemma.


Så vi har testa vinäger och Yes, vilket har fungerat sådär..


Men idag när jag pratade med syrran i telefonen så kom jag på att jag faktiskt har vitt matlagnings vin, vilket i sin tur är alkoholfritt, men jag tänkte vad fan det kanske fungerar ändå.

För inte är de väl sådana finsmakare att de inte väljer den alkoholfria varianten gentemot den med alkohol i sig..


Men vet ni, de jävlarna gör det!!!!

De vägrar bada i min blandning och enligt C & A så ska de älska vin, men tydligen så ska det vara rött och alkoholhaltigt..

Så idag på rasten så ska jag trampa över till system bolaget och köpa en liten flaska med rödtjut för att bjuda dessa irriterande och i min värld helt onödiga djur på ett glas...


Men jag fick iaf syrran att skratta så tårarna rann när jag gick runt med min alkoholfria vinflaska i ena handen och Yes flaskan i den andra och gjorde små huttar i olika flaskor för att de ska fastna, pratade om hur gott det var osv..
Ja inte kände jag mig riktigt "riktig" när jag hällde upp det i allt från skålar till flaskor över hela lägenheten..

Ja man skulle nog ha varit med för att se eller i det här fallet höra det komiska i det hela, men skrattade det gjorde hon iaf, jag muttrar mest..


Så nu luktar det inge vidare här hemma kan jag ju bara tala om =(

Tycker ju inte att vin vare sig luktar eller smakar gott och just nu så tycker jag att det stinker..


Så vad har vi lärt oss av det här?


1: Ingen mer frukt ifrån ICA!!!

2: Töm sopkorgarna oftare i barnens rum, iaf kolla av så att det inte ligger banan skal eller andra frukt skruttar i deras sopor.

3: Bananflugor är svår dödade små jävlar..

4: Vin luktar fortfarande illa, vilket gör att jag inte tänker testa att dricka det på äldre dar, för om det drar till & dödar  små kryp som dessa så...


                               



Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards