Alla inlägg den 30 oktober 2016

Av Jenny - 30 oktober 2016 21:04

Ja idag var jag med maken och tittade på fotboll, ja och inte vilket lag som helst utan de rgerande mästarna MFF.

Självklart så stod vi på MFF del av läktaren.

Och jag måste bara säga WOW, vilka suportrar de har!

Gif klacken var liten och tam jämfört med MFF, jag vet inte om det hade med kylan att göra eller om det är så i normala fall med.

Jag har ju dock inget att jämföra med när det kommer till fotboll men WOW vilka trogna supporters MFF har!


Men lite besviken är jag, för det var ett väldigt klent och matt MFF som klev ut på planen.

De var många av de ordinarie spelarna som var skadad men då kan ju jag tycka att "ung" tupparna borde vara mer taggade att visa sig på den sk styva linan, men det gjorde de inte.

De lufsade runt och visste inte riktigt hur de skulle få in bollen i målet vilket gjorde att de tappade bollen och Gif spelad upp den vilket resulterade i att GIF vann med 1-0.


Jag tittade självklart på matchen men förundrades över de bra och genomtänka ramsorna som sjöngs under matchens gång, helt underbara.

Jag kommer självklart att åka på flera matcher bara för att få stå i klacken, för stämningen är helt otrolig!

Och nästa gång så kommer båda barnen att få följa med! 8 om de vill dvs)



Det var så längesen jag hörde så mycket skånska på en och samma plats *s* Och med handen på hjärtat så får det mig att sakna Skåne!


Av Jenny - 30 oktober 2016 12:25

Ja nu tänker jag mer på blockeringen som man kan ta till på facebook mer än någon av de andra blockeringar man kan tänkas ha/ få.


Jag själv har en del på min sk blockerings lista på Facebook, men jag vet föga om det hjälper då några av dem skaffar " fake" konton (vilket är de flesta blockeringar på min lista) för att kringgå blockeringen man själv har lagt eller har fått, vilket i sin tur har gjort att jag även blockerat dessa konton osv...

Så ibland undrar jag varför funktionen finns, då det går att öppna mer eller mindre hur många andra konton som helst.

Fördelen med att blockera någon är ju att man inte kan se något vad denne personen gör, de " finns" inte längre. Men jag har insett att det är många som inte har insett själva konceptet med just att blocka någon på Facebook, de fortsätter att skriva och blir sur7 uppjagad, då de inte får svar eller en reaktion ifrån personen i fråga.

Det de inte har greppat är ju att de har blockerat eller blivit blockerad och att man då inte kan se vad som skrivits.


                                                  
     


Sedan finns det ju andra inställningar som man kan ha på Facebook med, man kan välja att ha en öppen sida där alla kan se vad du skriver, men även ha en "stängd" sida vilket innebär att du väljer vilka som kan se vad.

Vänner, vänners vänner, jag eller offentlig. Detta är även något du kan välja när du lägger upp en ny "händelse.

Jag ska inte säga att jag är speciellt duktig på det här med Facebook men jag har snappat upp en del.

Jag visar bara min sida för vänner, då jag känner att jag inte har ngn större lust att visa allt jag har öppet, men vissa inlägg öppnar jag upp.

Sedan så kan man ju även välja om man vill följa en vän eller sluta följa men ändå ha kvar personen som vän.

Varför då kan man ju fråga sig, ja när jag hittar ett svar på den så, men jag kan ju tänka mig att man kanske inte vill se alla uppdateringar som görs men man vill inte göra sig osams med personen i fråga så man står kvar på vännerlistan.

Man kan även lägga olika " benämningar" på sin vänner lista såsom, släkt, nära vänner, vänner och bekanta, ja det finns säkert några andra benämningar med men ni förstår kanske vad jag menar.
sedan kan man ju göra egna grupper på sin vänner lista, detta är dock något jag inte har fått kläm på men skulle vilja veta hur man gör.

För även om jag har en del på min vänner lista på Facebook så är det inte alla som jag personligen känner utan de är mer i en bekantskaps krets via hund eller annan en annan form av röd tråd.

                                   


Så varför blockerar man någon för att sedan skaffa ett nytt konto bara för att kunna se vad den personen gör? Ja den frågan kommer vi nog aldrig att få svar på tyvärr..

Jag har ett konto och om jag väljer att blockera någon så gör jag det av en väldigt stark anledning, och om jag sedan blir blockerad av någon så gissar jag att just denne personen har en stark anledning till just detta och det är ju något jag måste acceptera.


Ja nu kan ni ju undra varför jag väljer att just blogga om detta?!

Har det hänt något eller är det riktat till någon, och nej det har inte hänt något och nej det är inte riktat till någon!

Utan det var mer en iakttagelse jag och en vän gjorde för ett tag sedan, vilket i sin tur ledde till ett ganska roligt samtal via luren =))


Så oavsett hur du väljer att ha dina inställningar på Facebook så är det ju dina val och du ska inte behöva försvara dem, men om du ändå är så pass nyfiken att du vill veta vad en person gör så kanske inte blockering är något för just dig *s*









Lov

Av Jenny - 30 oktober 2016 11:51

Ja nu är det dax för barnen att ha en veckas lov.

Vi har en del aktiviteter inplanerade en av dem för den "lilla" är Skridsko Discot på Göransson Arena. Ett disco som nu blir det tredje året i ra som hon besöker =)

Sedan är det badhus och Bio besök inplanerat.


Men utöver det så är det inte mkt mer planerat, sonen han har främande av farmor så han blir hos pappa sin den här veckan.


                                          


Vi ska ske den nya Trolls, och jag har lyckats övertala dottern att gå med mig *s* För jag vill också se den .

Så den här gången fick hon gå med mammsen ist för med en kompis , fast det var helt ok sa hon.

så nu blir det lite mor och dotter tid =)


Det blir inte så mycket till egen tid med barnen nu när de blivit så pass stora, sonen ja han får man tjata på för att hitta på något bara han och jag, Melody går det ju lite lättare med..än..

Men jag tar alla tillfällen jag kan få innan det blir för stora, fast man blir ju aldrig för stor för att ha egen tid med sin mamma.

Det är iaf vad jag intalar mina barn *s*


Jag ska också ha egen tid, fast med min syster, för i början på december så ska vi i tre dagar åka till Stockholm för att gå på utställning, det är ju nämligen dags för Stora & Lilla  Stockholm att gå av stapeln.

Och i år så har de ju dragit i hop dessa två utställningar.
Jag har dock inte anmält någon i år, men har lovat att hjälpa till om det behövs i en av ringarna.

                                          


Något jag verkligen ser fram emot!!

Och självklart så kommer det att bli en hel del Pokemon jagande och ett eller två besök på Chop Chop ;))





Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards