Alla inlägg den 20 oktober 2016

Av Jenny - 20 oktober 2016 19:16

ja det är vad du är, ett riktigt pucko!

För jag menar, hur tänkte du nu????

Så här mycket kan du ju inte jobba!

För då finns det ju ingen tid för mig, jag menar, tänk på mig, din stackarns lidande lilla syster!!

När ska vi få träffas, ja förutom storhelgen i början på december, jag menar nu, jag blir ju lidande av allt ditt jobbande...  ;)

                                                  
   

Du säger till mig att ta det lugnt och lyssna på min kropp, att inte jobba så mycket och ta hand om mig, men gäller inte det dig med?

För enligt dig så blir vi ju inte yngre *s*

Vilket jag inte förstår alls vad du menar med... ;)

Ska inte du vila, lyssna på din kropp för jag kan nästan lova att den just nu skriker, VILA!!

Men nej då inte du min kära stora syster, du pillar i dig några Alvedon och jobbar på, du tar tom åt dig flera pass än vad du ska ha, jag inser mer och mer vem jag är lik och vill likna.

Och vet du!

Jag är faktiskt stolt över att vara din lilla syster!

Du har kämpat mot både stora och små hinder, men ändå så står du dig stark på andra sidan.

För jag tror inte att det är många som hade orkat, orkat ta sig upp och leva vidare.

Bygga nya broar och skapa nya band som du har gjort är för mig helt ofattbart, men du har gjort det.

Om och om igen..  

Du tar skiten som slängs åt ditt håll, du tar åt dig i tystnad, jag vet att det sårar, men du ler och trampar vidare, du låter de lägre stående människorna som gör allt i sin makt för att såra fortsätta.

Du ler, ruskar på huvudet och tittar på det du har istället för att titta på det du hade.

Stark, ja det är du!

Du tycker inte själv att det är det, men du skulle nog behöva se dig genom någon annans ögon.

Se dig så som vi ser dig!

Jag förstår varför det finns avundsjuka riktat mot dig, för en snällare och mer stöttande person har jag inte träffat.


Jag vet att vi tappade kontakten i några år, men jag är så otroligt glad att vi har hittat den igen, speciellt för barnen skull, både dina och mina!

                                              

Så nu mitt kära pucko till stora syster, nu tar du och lyssnar på din väldigt förståndiga lilla syster, sluta jobba så mycket, för vi behöver lite syskon tid , igen, jag menar det kan ju inte gå en månad mellan våra träffar, ja jag vet att Melody och du haft väldigt kul utan mig och att även Anton kommer att få ha dig helt för sig själv, men haaaalllåååå, jag då??


Jag har fått höra att jag är väldigt egoistisk och bara tänker på mig själv, och det tänker jag då fortsätta att vara *s*

Så , nu är det bara för dig att vara ledig i mer än en dag, för det jag har planerat, det måste minst vara tre dagar sammanhängande ledighet!!

Så nu är det bara att lyssna och lyda *s*


                          









Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Skapa flashcards