Alla inlägg den 15 oktober 2016

Av Jenny - 15 oktober 2016 15:27

Är nu inne på kvartsfinaler och Saik möter Broberg i kväll =)

Vi, ja jag säger vi gick obesegrade igenom våran grupp och har som sagt nu gått vidare till kvarten och självklart kommer jag och barnen infinna oss på plats för att heja fram de svart vita till semi och förhoppningsvis en final!!


Jag tror att det kommer att stå mellan dessa 4a lagen inför semifinaler

Saik

Västerås

Hammarby

Jeniseij


Igår blev det en lång dag å Arenan, idag lika så, men har man en biljett för alla dagarna så ska den också nyttjas ;)

Men ngt som jag har kommit på är att det faktiskt är dyrt att vara supporter, iaf när man har barn som vill ha kläder som det står Saik eller Supporter klubben på *s*

Men vad gör man inte för sina barn?

Anton behöver, ja behöver en ny "match" tröja vilket han kommer att få då han har vuxit ur förra årets tröja på längden, men de har inte kommit än så han får vänta ett tag.

Jag passade på att införskaffa nya tjocktröjor till oss alla tre,

3 fleece jackor som det står World Cup på och en luvtröja till Anton som det står Sandviken Supporters på och helgen är inte slut än...

Som sagt.. Mina barn   


Jag har inte hunnit med att knäppa så mkt kort denna helgen som jag planerade då man hejar och pratar alldeles för mkt, men trevligt har vi!

Men några bilder blev det igår, innan matchen och sedan några på matchen efter.


      

Samling före matchen igår.


Jag blev ju kvar igår kväll för att titta när Bollnäs spelade sin match, jag var faktiskt på väg hem, men fastnade efter att ha hört deras klack.

De var riktigt bra!

Om jag får säga det , mkt bättre än våran egna klack, de hade en helt annan sammanhållning och bättre ramsor.

Spelet, nja finns utrymme för förbättring kan vi ju säga.


       


Ja vintern är ju uppbokad till en större del med bandy, i år ska jag och Melody gå på tjejernas matcher med då hon har ett gediget intresse, så vem vet, det kanske blir en bandy spelar av tösen om några år om det finns lag för henne..


     

Vi kommer även att gå på VM, dock inte varje dag (fast vem vet), men troligen Finalen och kanske semifinalerna.

I februari så kommer vi att få sällskap, ja även annandagen, för då kommer syrran upp och ska gå på bandy med oss.

Hon har nu blivit övertalad av barnen, men om hon kommer att stå med Anton i klacken, ja det återstår att se *s*

Annandagen så möter de Broberg, dock var den inte på hemma plan så vi måste tänka om när det kommer till dag, och enligt sonen så är det en såååå rolig match, iaf om man står i klacken så det får bli den 2/12 ist,plus den 12/2 februari då Saik möter Bollnäs och det är ju nästan sammanhängande med dotterns födelsedag vilket gjorde det lätt att övertala moster att komma upp *s*

Kanske hon blir en Saikare hon med när de är klara , hon har ju redan mössan ;)



                                                  

          



Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Skapa flashcards