Direktlänk till inlägg 30 oktober 2016

Fotboll

Av Jenny - 30 oktober 2016 21:04

Ja idag var jag med maken och tittade på fotboll, ja och inte vilket lag som helst utan de rgerande mästarna MFF.

Självklart så stod vi på MFF del av läktaren.

Och jag måste bara säga WOW, vilka suportrar de har!

Gif klacken var liten och tam jämfört med MFF, jag vet inte om det hade med kylan att göra eller om det är så i normala fall med.

Jag har ju dock inget att jämföra med när det kommer till fotboll men WOW vilka trogna supporters MFF har!


Men lite besviken är jag, för det var ett väldigt klent och matt MFF som klev ut på planen.

De var många av de ordinarie spelarna som var skadad men då kan ju jag tycka att "ung" tupparna borde vara mer taggade att visa sig på den sk styva linan, men det gjorde de inte.

De lufsade runt och visste inte riktigt hur de skulle få in bollen i målet vilket gjorde att de tappade bollen och Gif spelad upp den vilket resulterade i att GIF vann med 1-0.


Jag tittade självklart på matchen men förundrades över de bra och genomtänka ramsorna som sjöngs under matchens gång, helt underbara.

Jag kommer självklart att åka på flera matcher bara för att få stå i klacken, för stämningen är helt otrolig!

Och nästa gång så kommer båda barnen att få följa med! 8 om de vill dvs)



Det var så längesen jag hörde så mycket skånska på en och samma plats *s* Och med handen på hjärtat så får det mig att sakna Skåne!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 25 mars 2023 17:39

              Under detta mäktiga tifo stod vi när MFF möte Hammarby i Cup finalen 2022 på Tele 2 Arena. Det blev varmt kan bara tilläggas.       Mäktigt Skåne tifo!           ...

Av Jenny - 23 januari 2023 19:18

Innebar för min del utökade arbetsuppgifter. Jag som inte flugit allt för många gånger i mitt liv fick en hel del resande under bältet i slutet av 2022.   Kiruna*3 Lycksele*2 Kalix*1   Jag har stötat och varit med och byggt upp 2 nya bu...

Av Jenny - 12 januari 2023 19:00

I måndags kom de glada nyheterna -Dottern blir uppflyttad till Dam Juniorerna (F19) , tjejen som går all in när det kommer till att spela och att titta på sporten, hon som aldrig säger nej till en xtra träning eller en xtra match, hon som alltid stä...

Av Jenny - 27 februari 2022 17:33

beslut är oftast just det, tuffa! Men så också de som är rätt just där och då. Jag har nu i några år velat fram och tillbaks om huruvida vi ska skaffa en hund till eller om jag ska låta hunderiet rinna ut i sanden.   Jag älskar att ha hund och ...

Av Jenny - 25 februari 2022 17:15

Ja det är vad dottern fyller idag... Jag menar 15 år.... Satan vad tiden går fort! Men jag älskar verkligen att se båda mina barn växa och utvecklas, se dem ta steg för steg i sin utveckling och sin självinsikt.   Grattis älskade unge!     ...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards