Alla inlägg den 12 november 2016

Av Jenny - 12 november 2016 19:21

har startat...


Antons är mer eller mindre klar, iaf den stora, sedan så är det ju alltid lite smått och gott som ska fyllas ut.

Melody hon ser sig själv som en toåring och hennes önskelista har förändrats radikalt under årets lopp.


Hon vill nu tex ha kläder, eller rättare sagt ett present kort till klädbutikerna i Valbo så att hon får åka dit och handla själv, sedan så ska det vara lakan, eller rättare sagt coola lakan, ett nytt mobilskal och en premunation på spotify.

Ja vad ska man säga? De växer upp alldeles för fort.

Så i år står det inte många leksaker på önskelistan förutom 2 Pokemon prylar och då menar hon en Eeavy och en Pikachu..


                                                    


Anton, ja han vet ju inte vad han vill ha förutom pengar så det blev för mig att använda min fantasi och tänka långsiktigt på vad han kommer att behöva om ett par år, ja nu pratar jag inte om bestick eller sängkläder utan lite eller en större sak ;)

Självklart så kommer det att bli både kläder och pengar till han också.


Ju julkänslan börjar göra sig påmind, det har börjat att spelas julmusik på radion ( Lugna Favoriter) och snön är kommen. Ja man kan ju säga att jag i år faktiskt längtar till julafton =)


                      julafton                                                 




WoW

Av Jenny - 12 november 2016 18:53

Ja det kan man lugnt säga =)

Jag är iaf en av många som säger flytta ut bandyn oftare, i år har vi 5 ute matcher att se fram emot.

Jag har ju aldrig varit på en ute match innan, den som spelades på Vallen igår var min första men absolut inte min sista!


Vilken sammanhållning det var i publiken, alla var med på hejar ramsorna, även om jag frös lite om fötterna så var det en stämning som fick mig att glömma det =)

Vi var 2008 st som stod ute för att heja fram vårat svart vita lag..


Men förutom en sjuhelsikes stämning så var det även en sjuhelsikes match som spelades på planen!

SAIK spelade mot Vänersborg och de gjorde det med stil! Vinst 4-1 vilket innebar att de spräckte Vänersborgs vinst streak.

Det tog inte mer än 4 minuter förens Saik slog in bollen genom Crille Edlund ( 21),, sedan så stod Mossan (17) för mål 2, sedan så stod Alan (92) för det tredje målet i den första perioden, bara sekunder innan det blåstes av för halvlek.


Plus, de hade vints raketer, för varje mål som gjordes av hemma laget så flög det en raket i luften, ja nu förstår jag verkligen varför det som sagt är många som slutat gå på bandyn sedan den flyttades in.

Men jag kommer att gå oavsett om de spelar inne eller ute, om de möter ett topp lag eller ett botten lag.


Men något som också måste nämnas är ju spelet som Saik gör , de går bara ifrån klarhet till klarhet.

Någon som beskriver kvällens spel är Stisse i sin krönika på Bandypuls.


http://www.bandypuls.se/bandy/elitserien/kronika-en-kvall-med-malraketer-men-framfor-allt-en-gammal-svart-s-markt-sopsack


               

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Presentation


Hej och välkommen!
Här bloggas det om allt mellan punkt & komma.
Uppehåll & aktiv, ja det varierar. Ibland faller lusten in för att inästa stund hindrs av tidsbrist. Men med tålamod och fantasi så kommer det att bloggas på.

Arkiv

Senaste inläggen

Tidigare år

Fråga mig

0 besvarade frågor

Allmänt


Ovido - Quiz & Flashcards